Egyre inkább úgy tűnhet, hogy az LG Chem kicsit túlvállalta magát, hiszen a Mercedes-Benz EQC és az Audi e-tron SUV után a Jaguar I-PACE gyártása szembesül problémákkal, köszönhetően a hiányos akkumulátor ellátásnak. Mindhárom típushoz az LG Chem szállítja az akkucellákat, így valószínűsíthető, hogy a bajok nem kicsik a háttérben!

Hirdetés


A két német márkán túltekintve nézzük meg, mi a helyzet az I-PACE esetében! Az angol The Times cikke szerint a lengyelországi Wroclawban található LG Chem szállítja az I-PACE akkucelláit, melyek aztán az ausztriai Grazban kötnek ki, összeszerelés céljából. A bajok pedig ebben a gyárban kezdődnek, hiszen a fentebb nevezett akkucellák nem érkeznek a kellő mennyiségben ahhoz, hogy zavartalan legyen az I-PACE gyártása!

Ezek bizonyára nem jó hírek, de talán valóban csak egy 2 hetes leállásról lesz szó, ahogyan arról az angol cikk is szól. Főleg, hogy tavaly világszerte 18 000 I-PACE talált gazdára, ebből 12 000 Európában! A teljes Jaguar portfólióban ezekkel a számokkal már 16 százalékos arányt tudhat magénak a típus.

Arról nem beszélve, hogy a márka hazájában 2035-től már nem is lehet majd belsőégésű motorral szerelt autót forgalomba helyezni, így a Jaguar már most úttörőnek mondható azzal, hogy gyárt egy tisztán elektromos modellt, ráadásul nem is szerény méretekben! Ezen érkező jogszabály ismeretében pedig éppen felpörgetni kéne az ilyen hajtáslánccal szerelt autók gyártását, nem pedig szüneteltetni, de hát a szükség nagy úr. Ha nincs mit beépíteni, marad a várakozás a beszállítóra, aki itt (is) az LG Chem!