Német és francia újságok egy különös átszervezésről írtak a napokban, ami az Audi azon brüsszeli gyárát érinti, ahol az e-tron készül. A hírek értelmében a gyártó a munkaerő átszervezésére, pontosabban munkahelyek ideiglenes megszüntetésére készül, mert a fellépő akkumulátorhiány miatt nem tud elég e-tront legyártani!

Hirdetés
Audi e-tron SUV, az érintett modell

Elég komoly hírek ezek, főleg annak fényében, hogy a Mercedes-Benz is hasonló problémákkal küzd az EQC esetében! Az Audi esetében a hírek szerint a legjobb esetben 145, de a legrosszabb forgatókönyv értelmében akár 250 gyártói munkahely is felfüggesztésre kerülhet átmenetileg. Ám ha ez valóban bekövetkezik, ki tudja meddig tartanának ezek a pozícióvesztések. A probléma a kevés beépíthető LG Chem akkucella miatt keletkezett, amik hiánya felborította a betervezett gyártási számokat.

Audi e-tron akkupakk összeszerelése a brüsszeli gyárban

A francia L’Echo magazinban megjelent cikkben magyarázkodik is az Audi:

„Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback az első tisztán elektromos autóink. Új technológiákat hordoznak magukban ezek az autók, ami több, mint 300 beszállító együttműködésével tud csak működni. Ez az együttműködés pedig jelenleg elég komplex. Egy váratlan helyzettel szembesültünk, de már dolgozunk az alkatrészellátás stabilitásának megőrzésén.”

Ezt a brüsszeli gyár szóvivője, Peter D’hoore nyilatkozta. A hiány és a problémák miatt a gyár az első negyedéves 5700-as darabszámot 4100-ra csökkentette le. Az éjszakás műszak alatti akkupakk-összeszerelés megszűnik ideiglenesen, ami minden, műszakban dolgozó embernek 16 pihenőnap kiadását jelenti, további 145 pozíció pedig ideiglenesen felfüggesztésre is kerülhet. Szerdán ülnek le a tárgyalóasztalhoz az Audi és a szakszervezet képviselői, kíváncsian várjuk a híreket. Eredetileg amúgy 250 álláshely volt ideiglenes veszélyben, de állítólag ezt már előre sikerült lebeszélni 145-re a szakszervezetek képviselőinek az Audival.

Az e-tron SUV gyártása nagy reményekkel indult, a tervek szerint óránként 24 darabbal számolt az Audi, ám a kialakul hiány miatt ez most óránként 20 darabra csökkent, így sajnos elkerülhetetlen a dolgozói létszám ideiglenes (vagy sajnos végleges) leépítése. Az e-tron elektromos motorját Magyarországon, Győrben gyártják, aminek 2018-as megkezdésén és ünnepélyes csarnokavatóján mi is részt vettünk, remélhetőleg az itteni létszámot nem érinti a probléma!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/