Aki követi a Tesla életével kapcsolatos híreket, annak szinte alapinformáció az, hogy a Tesla fő akkubeszállítója a Panasonic, már a kezdetek óta. Egy frissen megjelent Wall Street Journal riport szerint azonban a felszín alatt egyre inkább kezd elmérgesedni az eddig mindkét fél számára virágzó viszony.

Az elmúlt évek sikereinek köszönhetően a Tesla vált a világ legnagyobb lítium-ion celláinak felvásárlójává és már az első Roadster megjelenése óta a Panasonic elégíti ki a Tesla ezen igényeit.
Amikor a Model 3 gyártása elkezdődött, a két cég megállapodott, hogy a típushoz szükséges akkucellákat a Gigafactory 1 nevadai falain belül fogják legyártani, a hatékonyabb összeszerelés érdekében. Így történhetett meg az, hogy a Gigafactory 1 jelenleg a világ legnagyobb akkumulátorgyára is egyben.

Az első viharfelhők idén kezdtek el megjelenni, amikor Elon Musk bejelentette, hogy nem tudnak elég akkucellát előállítani. A szükséges évi 35 GWh helyett csupán 23 GWh áll a Tesla rendelkezésére, elsősorban a Panasonic miatt.

De nem csak ez a baj. Belsős Panasonic források szerint a Tesla és a Panasonic több mindenben is vitában áll egymással, leginkább az akkucellák árán. De sok magas rangú Panasonic igazgatósági tagnak nem szimpatikus Musk laza hozzáállása a dolgokhoz. Ezek a vezetők például igencsak problémásnak vélték Musk tavaly szeptemberi rádiós szereplését, ahol egy füves cigaretta is előkerült a stúdióban.

Állítólag már csak maga a vezérigazgató, Mr. Tsuga elkötelezett a Teslával való együttműködésben. Kíváncsian várjuk, milyen irányba tart a két cég kapcsolata!

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/