Van az a mondás, hogy egy fecske nem csinál nyarat, ám a Tesla és a Model 3 egy olyan helyzetet teremtett, hogy talán ez a mondás esetükben mégsem helyén való. Az már tudott tény, hogy ahova a Model 3 beteszi a lábát (kerekét), annak az e-autós piacnak biztosan annyi és a Tesla mostani legolcsóbb modellje mindent visz.

Aki rendszeres olvasónk, az biztosan tudja, hogy jelenleg heti 5000 darab körüli számban kerül legyártásra egy ilyen autó, de már folyamatban vannak olyan átszervezések, amik révén a heti 7000 Model 3 is legördülhet a szalagról!

Ilyen számok ismeretében érdemes elgondolkodni azon, hogy a típus gyártásának beindítása óta mennyi Model 3 került legyártásra, annak akkucsomagjával együtt? A Tesla ezzel a típussal lassan, de biztosan a világ legnagyobb lítium-ion akkumulátorainak felhasználója lett. Egy független elemzőcég, az Adams Intelligence legutóbbi számítása szerint a Model 3 maga behabzsolta a világ legyártott e-autós akkumulátorainak 16 százalékát 2019 májusában.

Ez a mennyiség a négyszerese annak, amit a második helyezett BYD Yuan tud felmutatni, a Nissan Leaf pedig 3%-át tudhatja magáénak! Egy érdekesség még, ha a számításokba belevesszük az S és X modelleket is, akkor márka szinten 22% a Tesla része. És ez még csak növekedni fog, hiszen számokban kifejezve ez eddig 7 GWh kapacitást jelent, az év végére pedig 20 GWh-ra is felkúszhat ez a szám.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/