Családi All-In 2.rész – Volkswagen Passat GTE plug-in hibrid

0

Letelt sajnos a tesztidőszak és vissza kellett vinnünk az autót. Fájó szívvel tettük meg, de talán majd lesz még lehetőségünk egyszer tesztelni, esetlegesen téli viszonyok között. Viszont most lássuk, hogy teljesített a teszt 5 napja alatt.

A Passat GTE-ről szóló első, bemutató cikkünk után szeretnénk alaposabban is bemutatni, hogy mennyit fogyaszt benzinből az autó. Egy hibrid autó esetében ez az egyik legfontosabb információ, hiszen aki vált egy hagyományos, belsőégésű motoros autóról, az leginkább a benzinnel való takarékoskodás miatt teszi. Épp ezért az egyik nagy poént már az elején ellőjük: 1043 km-t mentünk el 52 liter benzinből, ráadásul a megtett út közel felén a klíma is be volt kapcsolva. Az OMV Budafoki úti benzinkútján 20.739 Ft-ot tankoltunk, 399Ft-os literenkénti benzinár mellett.

Tehát a fogyasztás 4.7 liter lett 100 km-re vetítve!

Az autónak alapvetően 2 üzemmódja van: a tisztán elektromos és a hibrid meghajtás.Van egy 3. is, ami a lentebb is látható képen is megfigyelhető. Ilyenkor a benzinmotor nagyobb energiát fordít az akkumulátorok töltésére, némi többletfogyasztás árán természetesen.

Elsőként az elektromos üzemmódban való haladást mutatnánk be, már csak az egyszerűsége miatt is.

Elektromos üzemmód:

Az autó hozta a katalógus által megadott közel 50 km-es hatótávot, de ezt szigorúan városon belül. Sajnos közúton a kicsi (9,9 kWh) akkumulátor és a nagy tömeg (1600 kg) nem nyerő páros. Nagyjából 20-30 km után jelezte az autó, hogy az akkumulátorai kimerültek. Ellenben városban kényelmesen kihozható az akkucsomagból a 45-50 km. Az üzemmódok közül az alábbi képen is látható módozatok közül választhatunk. Mi az eco módot választottuk minden esetben, de így sem volt senki a pirosnál, aki lehagyta volna a Passat testét!

A regeneratív fékezés itt is sokat segített a gyorsításokra elhasznált energia visszapótlására! A teljesen digitális műszerfal nagyon nagy jóság, rendkívül informatív tud lenni, különösen navigáció közben.

Elektromos módban az alábbi képernyőkiosztás fogad minket:

Hibrid üzemmód:

Ez már egy kicsit alaposabb kitárgyalást kíván. Teszteltünk már hibridet, ami a Hyundai Ionic plug-in hibridje volt, így kíváncsiak voltunk, hogy a német márka megoldásai miben különböznek. Elsőre megmutatnánk, hogy mit lát a sofőr, amikor indítja az autót és elindul vele. Az első képen az 1-es számmal jelölt sávban mozgó kék csík azt jelöli, amikor az autó csak az elektromos motor használja. Ez leginkább az álló helyzetből indulásnál kapcsol be, vagy amikor az autó visszalassul közel 50 km/h sebességre és annyival kell továbbhaladni. Ez a helyzet tipikusan akkor jön elő, amikor beérünk egy lakott területre és csak átutazunk azon. Amint a sáv eléri a számozott részt (ami már a benzinmotor fordulatszámmérője), akkor röffen a benzinmotor (2. kép).

Egy kis csemege: GTE-mód

Van egy 3. mód is az autó vezetésére, ez pedig a váltó melletti GTE gomb megnyomásával aktiválható. Ilyenkor szabadul rá egy padlógáz esetén a 218 LE az aszfaltra, brutális gyorsulást eredményezve… Minket meggyőzött 😀

Pár mondatban még beszélnénk kicsit a tesztutakról. 2 kör találtunk ki, egy kisebb, lakott települések között kanyargó kört és egy nagyobb, utazó kört.

Kiskör:

Ez egy 240 km-es út volt, mint a térképen is látható, leginkább települések között ingázva. A végére a fogyasztás igazán baráti lett: 4,4 liter benzin/100 km. A további adatok a lenti képen is megfigyelhetőek, klímát ebben az esetben nem kapcsoltunk.

Nagykör:

Kíváncsiak voltunk, egy hosszabb utazás során miként alakulnak a számok, így elutaztunk a Tisza-tó mellé. Odafelé úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk magunk okosabbak lenni a kocsi számítógépénél, így mi kapcsoltuk be minden lakott területre érkezéskor a tisztán elektromos módot. Nos, ebben az esetben a fogyasztás 4,8 liter lett, ami a kocsi 1600 kg-os súlyához képest nem rossz, főleg, hogy végig ment a klíma és 4 ember utazott benne, csomagokkal.Visszafelé hagytuk, hogy az autó maga szabályozza, éppen melyik üzemmódot használja. Nos, a számok megleptek minket is, hiszen itt egy közel 5,6 literes fogyasztás jött ki, ami azért elég jelentős növekedés az odafelé úthoz képest. a feltételek is is adottak voltak: 4 ember csomagokkal és bekapcsolt klíma.

Végszó:

Nekünk nagyon tetszett az autó, rendkívül kényelmes és praktikus. Az ára már nem annyira, de hát egy Passat sosem volt olcsó mulatság. Elsősorban olyanoknak tudjuk ajánlani, akik csak egy autót szeretnének venni és fenntartani, de abban legyen elektromos és hibrid mód is! A VW minőségérzete természetesen itt is jelen van, az utastérben használt anyagok és megoldások mindegyike hibátlan.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél? Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!