Az elektromos autózás elterjedésével egyre több családban merül fel a kérdés, hogy a következő járműcserénél mi legyen a kiválasztott típus. A családi kupaktanácsban ilyenkor általában 2 gondolat mentén indul el a beszélgetés: legyen egy nagy, mindenes autó (egy autóra vonatkozó költséggel), vagy legyen egy nagy utazós és egy rohangálós kisautó.

Következő tesztautónk esetében az első felállást vizsgáljuk meg, ebben lesz segítségünkre a Volkswagen Passat plug-in hibrid verziója, a GTE. Amit az autóról műszaki szempontból tudni érdemes bevezetőként:

  • 1.4 TSI benzinmotor 156 LE teljesítménnyel
  • Elektromos motor (állandó-mágneses szinkron) 115 LE (85 kW) teljesítménnyel
  • Hibrid összeteljesítmény: 218 LE
  • 9,9 kWh kapacítású akkumulátorcsomag
  • 50 km elektromos, 665 km becsült kombinált hatótáv
  • 2l/100km gyári fogyasztás (tesztelni fogjuk természetesen)
  • 219 km/h végsebesség
  • 0-100 km/h gyorsulás: 7,6 mp
  • Nyomaték: 400 Nm

Mivel egy ekkora autót elsődleges családi autónak szokás vásárolni (vagy a céges lízingszerződés keretein belül választani), a méreteivel is foglalkozzunk kicsit:

  • Tengelytáv: 2.791 mm
  • Hossz: 4.767 mm
  • Szélesség: 1.832 mm
  • Magasság: 1456 mm
  • Tömeg: 1665 kg
  • Fordulókör: 11,7 m
  • A csomagtartó mérete nem sokkal kisebb a sima kombi Passaténál (650-1780 literes): alapból 483, lehajtott üléstámlákkal 1613 literes. Az akkumulátorok a hátsó üléssor alatt kaptak helyet, kicsi benyúlással a csomagtérbe is, ezért a kisebb méret.

Jelen autónkat a Porsche Hungária biztosította és üzembehelyezéskori új ár: 17 502 750 Ft. A Passat GTE alapára 13 557 250 Ft, de azt tudni kell, hogy jelenleg nem kapható Magyarországon egyik VW kereskedésben sem, hiszen akkora mértékben megnövekedtek az előrendelések világszerte a Golf és Passat GTE kiadásokra, hogy azokra teljesíthetetlen hosszúságú várólisták torlódtak fel. De szerencsére nekünk jutott a tesztautóból, amit be is mutatunk most kedves olvasóinknak!

Bár a tesztidőszak nem lesz túl hosszú, ennek ellenére megpróbálunk több felhasználási módot is bemutatni, figyelembe véve, hogy milyen helyzetekben kellene egy ilyen autónak helyt állnia a  család életében. Több belföldi, hosszabb és rövidebb tesztutat tervezünk az autóval, hogy bemutathassuk a hibrid rendszert működés közben. Autópálya használata nem lesz beiktatva, hiszen annak sok értelme nem lenne. Egy hibrid autó akkumulátora közel 30 km tisztán elektromos használat után kifogyna, onnantól pedig csak benzines üzem (esetleg többletfogyasztásért visszatöltés is) lépne életbe, de az e-cars.hu oldal nem a benzinmotor működéséről szól 🙂

Egy hosszabb, közel 500 km-es útvonalat is beterveztünk, kiderítendő, hogy mennyiben tud üzemanyag-megtakarítást eredményezni a hibrid rendszer beavatkozása. Valamint a tisztán elektromos hatótávot is megnézzük, főként városi viszonylatban.

Tehát ezek a tervek, mi magunk is kíváncsian várjuk, hogyan teljesít a VW egyik legkeresettebb típusának plug-in hibrid kiadása.

Az tesztutakat képekkel és fogyasztási adatokkal illusztrált posztokban követheti nyomon minden olvasónk, tehát ajánljuk Facebook oldalunk sűrűbb meglátogatását!

Az összes útvonalat részletesen bemutató 2. résszel hamarosan jelentkezünk, melyben természetesen a fogyasztási eredményeket, valamint a multimédiás menürendszert is alaposabban bemutatjuk majd.

Update: elkészült a cikk 2. része is!

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!