Az utóbbi hónapokban mindenhol azt hallani, hogy az elektromos autók iránt visszaszorulóban van a kereslet, melynek révén egyre több gyártó vesz vissza a lendületből. Ez leginkább termelési kapacitások visszavételében, műszakok megszüntetésében, rosszabb esetben munkahelyek elvesztésének képében valósul meg. Az így döntő vállalatok lépései érthetők, hiszen nem akarnak pénz pumpálni olyan területekbe, ahonnan nem jön vissza az elvárt haszon. A leginkább talán a Ford juthat ilyenkor eszünkbe, akik az Államokban eléggé visszavettek a fejlesztések üteméből.
Adódik persze a kérdés, hogy mi lesz majd akkor, ha ennek a hullámvölgynek kijövünk az aljáról és újra felfut az igény az autók iránt, legyen szó bármilyen meghajtásúról. Olyankor azok kerülnek versenyelőnybe, akik tudnak kínálni autókat a vevőknek és nem kell hónapokat, vagy akár 1 évet is várni arra, hogy beinduljon a gyár és elkészüljön a megrendelt autó. Magas rangú Hyundai vezetők a hónap eleji Los Angeles-i Autószalon előtt azt mondták a Reutersnek, hogy továbbra is nagy a kereslet elektromos járműveik iránt.
Úgy tűnik, hogy a Hyundai előre menekül, hiszen a cégcsoport nem hogy lassítana, inkább nagyobb sebességre kapcsol. Ha bírják pénzzel, sikeres lehet a stratégia, hiszen amikor majd újra sok autót akarnak venni az emberek, náluk biztosan kapnak is. Ennek érdekében pedig már most is olyan üzemeket alakítanak át elektromos meghajtású modellek gyártására, ahol jelenleg belsőégésű változatok készülnek.
Erre a legutóbbi példa a dél-koreai Asan városában található üzemük. A Hyundai hatósági bejelentése szerint az üzem működésének felfüggesztésre 2023. december 31. és 2024. február 13. között kerül sor, a szünetben pedig az üzem felkészítése zajlik majd elektromos modell gyártására. Ezen felül pedig ne felejtsük el a legújabb hatalmas elektromos autógyárukat, aminek az alapkőletétele már meg is történt.
A Hyundai neve elektromos autók terén folyamatosan szilárdul és erősödik, főleg Észak-Amerikában. Ott a Hyundai a harmadik negyedévben lehagyta még a Fordot és a GM-et is, ezzel a második helyet szerezte meg az amerikai elektromos járművek piacán. Az Automotive News regisztrációs adatai szerint a Hyundai és testvérvállalata, a Kia a piac 7,5%-át birtokolta.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!