36 ezer dollárt bukik minden elektromos autóján a Ford

0

A Ford is nemrég előrukkolt az idei év harmadik negyedévét firtató jelentésével melyben sajnos közel sem olyan vidám számok szerepelnek, mint mondjuk a kínai BYD esetében. Bár a kínaiak szekere igen jól robog, sajnos a Ford már nagyon nem ezt mondhatja el magáról. Esetükben masszív veszteséget produkált a harmadik negyedév, leginkább pénzben kifejezett veszteséget, amit az elektromos üzletág hozott össze.

A Ford Motor Company harmadik negyedéves eredménye sajnos komoly pénzügyi veszteséget tárt fel, ami tulajdonképpen azt mutatja meg az értő szemeknek, hogy minden egyes elektromos autón közel 36 000 dollárt bukott az amerikai gyártó. Ez különösen fájó annak fényében, hogy például a Mustang Mach-E nemrég a második legnépszerűbb crossover lett az Államokban a Tesla Model Y után.

Sajnos az F-150 Lightning pickup esetében már nem ilyen szép a helyzet, itt sajnos a tavaly decemberben nagy reményekkel bevezetett harmadik műszakot is leépítette a Ford. A közel 700 munkavállalót érintő intézkedés számos problémára vezethető vissza, többek között az ellátási lánc körüli gondokra. A probléma végül oda vezetett, hogy az elektromos F-150 eladások 46 százalékkal estek vissza, összehasonlítva a múlt év hasonló időszakához képest. Ez konkrétan 3503 eladott elektromos pickupot jelent, a tavalyi 6464-es darabszámhoz képest. De még az idei második negyedévben is magasabb volt a ráta, akkor 4466 darab F-150 Lightning került értékesítésre.

A Fordnak 20 962 elektromos járművet sikerült eladnia a harmadik negyedévben, enyhe előnnyel megelőzve a General Motorst, elsősorban a megnövekedett Mustang Mach-E gyártásnak köszönhetően. A Mach-E eladások 42,5 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben, 14 824 eladott darabbal, ebből 5 872 csak szeptemberben kelt el. Minden e-modellt alapul véve, ezek kiszállítása 44 százalékkal nőtt, ami 26 százalékos, 1,8 milliárd dolláros bevételnövekedést hozott.

Ám hiába a növekvő eladások, sajnos a költségek miatt még mindig veszteséget termel a Ford elektromos üzletága. Ennek pedig úgy tűnik meglesz a következménye. A Ford visszavesz a Mustang Mach-E gyártásából, illetve elhalasztja két akkumulátorgyárának megépítését is. Az érintett gyárak nem lettek megnevezve, de a Kentucky ás Tennessee Államokban tervezett gyárak építése folytatódik. A pénzügyi problémákat az sem segíti, hogy a szakszervezet (UAW) erőlteti egy majdnem 25 százalékos fizetésemelés bevezetését mintegy 57 000 dolgozó esetében, a következő öt évben bevezetve.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!