Kitűnő eredményeiről számolt be a szilárdtest-akku specialista QuantumScape

0

Akik folyamatosan követik az elektromos autós híreket, tudhatják, hogy a QuantumScape az egyik legígéretesebb név a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében. Bár mostanában nem nagyon jelentkezett a vállalat, ám nemrég friss információkat tettek közzé a háttérben zajló munkálatokról, melyek nagyon ígéretesek.

Az elmúlt három hónapban talán az egyik legjobb hír volt, hogy a gyártási célú QSE-5 cella prototípusa a vártánál jobban teljesített az egyik autógyártó tesztjeiben. Mint ismeretes, a QuantumScape egy ideje több autógyártó számára is elérhetővé tette a technológiát, hogy azok tesztelhessék a cella képességeit. Ez jó lehetőség egyrészt a QuantumScape-nek, hiszen jelentős megrendelési potenciált zsebelhet így be, másrészt az adott autógyártó is kiváló minőségű cellákat kaphat.

A QuantumScape legújabb sajtóanyagában pedig további érdekességek olvashatók. 2023-ra az elsődleges cél a QSE-5 cellák csomagolásának javítása az A0 prototípusokhoz képest, mivel az előbbi nagyobb terhelésű katódokat tartalmaz majd. Összehasonlításképpen a QuantumScape azt állítja, hogy a QSE-5 cellákat körülbelül 5 amperóra (Ah) teljesítményre tervezték, míg a jelenleg néhány vezető elektromos autógyártó által használt 2170 akkumulátor-konstrukció körülbelül 4,5–5 Ah átlagos kapacitást kínál.

Ami az elektronikát illeti, a QuantumScape harmadik negyedéves jelentéséből kiderül, hogy ami a gyártást illeti, a QuantumScape befejezte a „Raptor” gyors szeparátoros hőkezelési eljárásának fejlesztését is.

Néhány szó a már említett QSE-5 celláról: A QuantumScape szerint ez lesz az első kereskedelmi termékük. A cella 800 Wh/l energiasűrűséget kínál és körülbelül 15 perc alatt 10-80 százalékra feltölthető. Ez már egy továbbfejlesztett cella, amit az elmúlt évek prototípusaiból építettek meg. A munkálatok továbbra is vélhetően a vállalat San Jose-béli üzemében zajlanak, ahol már 2021-ben megépítettek egy pilot gyártósort annak érdekében, hogy minél jelentősebb haladást érhessenek el a gyártás kapcsán.

Ezen cellák egyik legfontosabb újítása egy jobb katódanyag. Az új anyag állítólag négyzetcentiméterenként 5 mAh töltést tesz lehetővé. Ez több, mint a QuantumScape korábbi katódjai esetében (3,1 mAh/cm2) és egyben a „kereskedelmi cellákban”, például a 2170-es akkumulátorcellában (~4,3 mAh/cm2) használt katódokhoz képest is, amelyek a „mai legkeresettebb elektromos járműveket táplálják”.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!