A Kia pénteken a Chengdui Autószalonon hivatalosan is bemutatta új kompakt, tisztán elektromos SUV-ját, az EV5-öt. Az új Kia EV5 egy családbarát elektromos SUV, amelyet az EV9 zászlóshajó ihletett.
A márciusi koncepció bemutatása óta nyomon követhetjük a Kia legújabb elektromos SUV-jának útját, melynek sorozatgyártásra érett verzióját legutóbb a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium szellőztette meg. Már akkor látni lehetett az EV5 végső formavilágát, azonban a Kia tegnap a kínai Chengdu Autószalonon mutatta meg végső, sorozatgyártásra érett formájában az elektromos EV5-öt.
A Kia szerint az EV5 „az elektromos mobilitás új korszakát hozza el a kompakt SUV-szektorban, hogy megfeleljen az évezredes családok igényeinek”. A márka ismét az új „Opposites United” dizájnfilozófiájából merít ihletet, melyet a zászlóshajó EV9 is sugall. Tehát az EV5 is merész, masszív megjelenéssel érkezik meg a piacra.
A Kia EV5 új dizájnja minden szögben robosztus, miközben a hátratolt D-oszlopok több belső teret adnak az újdonsült elektromos SUV-nak, kiemelve sokoldalúságát. Hátul a meghosszabbított és leengedett légterelő megőrzi a Kia SUV jellegzetes profilját, miközben javítja az aerodinamikai hatékonyságot.
Az EV5 kilenc színben és egy elefántcsont-ezüst matt opcióban is válaszható lesz. A már megszokott színek közé tartozik a hófehér gyöngyház, a tiszta fehér, a csillagos éjfekete, a magmavörös, az elefántcsont ezüst, a fagykék, a jéghegy zöld, az árapálykék és a palaszürke.
Akár lakhatásra tervezett belső tér
Kutatásai során a Kia kiderítette, hogy az elektromos SUV-ot vásárlók többsége úgy tekint az e-autójára, mint egy „helyiségre” ahol akár lakni is lehet. Nem pedig úgy, mint egy eszközre ami megoldja az A pontból való B pontba jutást.
Ezért a Kia belsőépítészei, azaz dizájnerei jelentősen újragondolták az EV5 belső terét, a nagyobb EV9-ből merítve ihletet, melynek belső terei közelebb állnak az „otthoni nappalihoz” mintsem egy hagyományos „autókabinhoz”.
A megújult dizájnnal büszkélkedő EV5 modern infotainment rendszerrel rendelkezik, dupla kijelzővel, hasonlóan az EV9-hez. A hátsó üléssor teljesen ledönthető, így tágas csomagteret kaphatunk.
Bár a Kia nem árulta el az EV5 hajtásláncának pontos adatait, de várhatóan az újdonság is a Hyundai E-GMP platformján kapott helyen.
A kiszivárgott MIIT adatok pedig azt mutatják, hogy a kínai modellt egyetlen 214 lóerős villanymotor hatja 310 Nm nyomatékkal. További infókért az is felbukkant, hogy az EV5-be a BYD Blade LFP akkumulátorai kerülhetnek. Ezt a pletykát azonban a Kia nem erősítette meg. Az alapváltozat akkumulátorkapacitása várhatóan nagyobb lesz, mint a Kia EV6-é (77,4 kWh), és eléri a 82 kWh-t.
Az új elektromos EV5 SUV a Niro EV és az EV6 között kap helyet a márka kínálatában. A jelentések szerint körülbelül 57 millió wonról (körülbelül 42 600 dollárról) indul. Ha ez a helyzet, akkor olcsóbb lesz, mint a Model Y, ami Kínában 49 000 dollárnál kezdődik.
A Kia még idén piacra dobja az EV5-öt Kínában, a további részleteket pedig várhatóan az októberre tervezett Kia EV napon mutatják be.