Íme egy ország ami visszamondta a kínai akku- illetve elektromos autógyárat

0

Bizonyára számtalan ország fogadná kitörő örömmel az olyan kínai autógyártók gyárépítési szándékát, mint a BYD. A kínai autóipari gigász egy ideje azt tervezi, hogy autógyárat, akkugyárat és kutatás fejlesztési központot nyit Indiában. Úgy tűnik azonban, hogy az indiai kormány nem kér a BYD-ből, sem annak milliárdjaiból, amit az országba vinne a felsorolt létesítményeken keresztül a kínai óriás.

Valószínűleg meglepődött a BYD és indiai partnere a MEIL (Megha Engineering and Infrastructure) is a kormány döntése kapcsán, hiszen egy ideje már tudott volt az, hogy a két cég által alapított vegyesvállalat mi mindent tervezett Indiában megépíteni. Egészen eddig nem is volt semmi ráutaló jel, hogy gond lenne. Ám az indiai The Economic Times most egy meglepő cikket hozott le.

Ennek értelmében a vegyesvállalat számára megtiltotta az indiai kormányzat azt, hogy ilyen jellegű építkezésekbe fogjon az országban. A BYD és a MEIL összesen 1 milliárd dollár értékben tervezett beruházni Indiában. Többek között egy olyan új gyárat akartak felhúzni, ahol kedvező árú elektromos autókat gyárthattak volna, illetve az ezekhez szükséges akkugyárak is piros lámpát kaptak. Ugyanis az indiai kormány nemrég elutasította a partnerek összes ilyen irányú kérelmét.

Az egyik ok az volt, hogy „a tanácskozások során az indiai kínai befektetésekkel kapcsolatban biztonsági aggályokat vélelmeztek”. Az említett újságcikk egy kormányzati tisztségviselőt is megkérdezett, aki szerint „Indiában a hatályos szabályok nem teszik lehetővé az ilyen befektetéseket”. Ennek az a 2020 áprilisában megalkotott jogszabály lehet az alapja, ami kimondja, hogy minden olyan külföldi befektetést kormányzati jóváhagyáshoz kötnek, ami olyan országgal köttetik, ami közvetlen szomszédságban van Indiával.

A BYD és a MEIL pedig nem csak gyárakat, hanem többek között töltőinfrastruktúrát is hozott volna magával, illetve a BYD már egy ideje árulja Indiában az Atto 3 SUV-t és e6 szedánt, természetesen elektromos meghajtással.

2023-ban pedig piacra dobtak volna egy igazán indiai pénztárcához szabott elektromos autót is. Mindezek fényében egyelőre nem tudni, miért döntött így az indiai kormány. Az pedig már csak a hab ezen a tortán, hogy Elon Musk és a Tesla már tárgyalásokat folytat egy évi 500 000 autó előállítására alkalmas indiai gyárról, ahol a Tesla gyárthatja szuper olcsó elektromos autóit.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!