A Hyundai első teljesítményorientált, tisztán elektromos járműve a végső tesztelési fázisába lépett. A téli, mínusz 30 fokos hideg után most a Hyundai mérnökei a németországi Nürburgringen hajtották meg az IONIQ 5 N modellt, ahol a márka minden N modellt kiértékel, mielőtt azok a forgalomba kerülnének.
Ha hihetünk a pletykáknak, akkor a Hyundai mérnökei nagyobb, 400 mm-es féktárcsát és egy úgynevezett N e-Shift rendszerrel is felszerelték az IONIQ 5 N-t, hogy az kellőképpen utánozza a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltót, ami a belsőégésű motorral szerelt N modellekben megtalálható.
Továbbá az IONIQ 5 N nyolc különálló belső és két külső hangszórót is kapott, hogy az N Active Sound + három témája jobban szóljon az autó működése közepette. Az Ignition egy hagyományos, belsőégésű N modell turbófeltöltős 2,0 literes benzinmotorját reprodukálja durrogással. Míg az Evolution az N 2025 Vision Gran Turismo Concept és az RN22e „elektronikus hangját” utánozza. A Supersonic pedig egy vadászgép hangját hallattatja a hangszórókból.
A lenti videón láthatjuk, hogy az IONIQ 5 N 250 km/órás sebességgel halad a Zöld Pokol aszfaltján. Továbbá azt is megmutatják a Hyundai marketingesei, hogy az első kör után mindössze 42 fokos az akkumulátor, ezért a pilóta még egy kört megtesz nyél gázon az IONIQ 5 N modellel a majdnem 21 kilométer hosszú Nürburgringen.
Idén áprilisban a Hyundai ügyvezető műszaki tanácsadója egy következő generációs akkumulátortechnológiával hirdette az IONIQ 5 N-t, ami jobb energiasűrűséget biztosít a csomag méretének megnövelése nélkül. Albert Biermann megígérte azt is, hogy az 5 N hatótávolsága csak „kicsit” marad le a ma kapható összkerékhajtású változattól, ami 412 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel (EPA szabvány szerint).
A Hyundai IONIQ 5 N kap egy úgynevezett Drag and Track opciót is, amellyel az akku hőmérsékletét lehet a maximális teljesítményre optimalizálni, míg a Track opcióval hűteni tudjuk az akkut, hogy több kör után se melegedjen fel.
Továbbá az 5 N kap egy Sprint és Endurance módot is. A Sprint mód az IONIQ 5 N teljes erejét szabadjára engedi, míg az Endurance inkább meghosszabbítja a hatótávot a versenypályán. Ha már teljesítményről beszélünk, meg kell említeni, hogy a Hyundai még mindig nem fedte fel az 5 N pontos teljesítményét, de valahol 600 lóerő körül várhatjuk az legerősebb elektromos Hyundai modellt.
A július 13-ra tervezett világpremieren minden ki fog derülni!