Drew Baglino, a Tesla alelnöke a néhány nappal ezelőtt megrendezett befektetői napon elmondott megjegyzései szerint a Tesla járművek kétirányú töltésére is képesek lesznek a következő két évben.
Az elektromos autók kapcsán az egyik legjobb dolog, hogy egy igen bőséges energiaforrás tetején ülve utazhatunk bárhova. Ez napjainkban igen fontos tényező, hiszen számtalan kisebb-nagyobb kütyü kér folyamatosan energiát tőlünk. Ugyanezt nagyban is meg lehet tenni, hála a kétirányú energiaáramlásnak.
De mit is jelent ez a gyakorlatban? A kétirányú energiaáramlást biztosítani képes elektromos autókra gyakorlatilag minden olyan, elektromos energiával működő fogyasztót is ráköthetünk, ami minimum egy háztartási 230V-os aljzatot kíván. Legyen szó éppen egy barkácsgép működtetéséről, vagy éppen egy másik elektromos autónak átadható töltésről, amennyiben arra szüksége van egy bajba jutott járműnek. De tipikusan ilyen példa lehet egy komplett háztartás ellátása energiával az elektromos autó akkupakkjából, például áramszünet esetén, vagy az otthoni töltőre csatlakoztatott autó akkupakkjának szabályozott töltése, a hálózat terheltségétől függően.
Ezeket az eseteket jellemző használat alapján már szabványosították is, így jöttek létre a ma már olyan néven ismert szabványok, mint a V2L (vehicle-to-load), V2H (vehicle-to-home), V2G (vehicle-to-grid), vagy a bekategorizálhatatlan használatra szolgáló V2X. Ezen szabványokat eddig jellemzően a Hyundai Csoport E-GMP padlólemezre épült modelljei tudják hiba nélkül nyújtani. De az egyes funkciókat már a Volkswagen ID. termékcsaládja is tudja. Továbbá a Ford is sikeresen vette ezen akadályokat.
Adódik a kérdés, hogy az ipari vezető Tesla esetében mi a helyzet? Nos, a Tesla eddig nem erőltette meg magét ebben a témában, de a Tesla egyik alelnöke, Drew Baglino szerint van esély rá, hogy 1-2 éven belül a Tesla modellek is tudjanak hasonló attrakciókat. A kérdést arról, hogy mi a helyzet a témával egyébként egy érdeklődő szegezte a kérdést az alelnöknek. A válasz után Elon Musk is belépett a párbeszédbe és elmondta, hogy szerinte nem is igazán hiányzott ez eddig egyetlen Tesla tulajnak sem. Musk inkább a hátrányait ecsetelte a lehetőségnek. Többek között azt hogy egyetlen e-autós sem szeretne úgy reggel elindulni otthonról, hogy az egész éjszakás töltés után az autó akkui félig vannak csak feltöltve, mert azok épp a hálózatba nyomták vissza az energiát a korábbi pár órában.
Baglino válasza szerint a műszaki képességek megvannak a Teslánál, de Musk válasza egyértelművé tette, hogy a Tesla talán még mindig úgy gondolja, hogy az ügyfelek túlságosan összezavarodtak vagy ellenállnak annak a gondolatnak, hogy elveszítsék az irányítást a járműveik és az otthonuk energiafelhasználása felett.













