A Panda és a Punto is tisztán elektromos meghajtással érkezik

0

Az elsősorban városi rohangálós elektromos autókból egyelőre nincs nagy kínálat. Pedig a leginkább az árával hódítani képes kategória ma bántóan alulértékelt, minden gyártó a nagyobb hasznot hozó crossover/SUV kategória villamosításával van elfoglalva.

Nagyon sok embertől hallani akár Magyarországon is, hogy vásárolnának olyan elektromos autót, ami nagyjából 2-300 km-t tud elmenni a városban és nem drágább, mint egy jobb belsőégésű jármű. Ilyen autót választani manapság nem túl egyszerű, hiszen jellemzően az alapanyaghiány miatt a gyártók a nagyobb hasznot hozó modellekhez rendelik hozzá a lehetőségeiket. A haszon pedig az egyik legfontosabb tényező, így nem is nagyon tobzódik a kisautó-kategória az elektromos modelleknél, melyeken a ma még drága e-hajtáslánc miatt minimális haszon realizálható.

Pedig fizetőképes kereslet lenne ezekre az autókra és úgy tűnik, hogy a Stellantis Csoportba tartozó Fiat bizony hajlandó lehajolni a kis haszonért is és a kategória koronázatlan királya akar lenni. Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy a Fiat főnöke, Olivier François úgy nyilatkozott, hogy “A Fiatnak a nép Teslájának kell lennie, elektromosság mindenkinek.” Majd folytatta, “Nyilvánvalóan szükségünk van arra, hogy a villamosítás költségei csökkenjenek. 2027-re készen fogunk állni, de lehet, hogy már korábban is. Ez a költségektől függ. Szeretném, ha mi lennénk az első olyan tömegmárka, amely kizárólag elektromos hajtású lesz.”

Most pedig újabb megnyilvánulás történt az ügyben, ezúttal maga a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares említette, hogy a Fiat hamarosan két új, tisztán elektromos modellel fog előrukkolni. Erről egy befektetői megbeszélésen ejtett szót. Sajnos konkrétumokról nem beszélt Tavares, de az angol Autocar magazin meggyőződése, hogy a vezérigazgató a Panda és a Punto visszatérését szellőztette meg a befektetőknek. Az újdonságok az eCMP padlólemezre épülnének meg.

A Panda esetében az angol autós magazin a gyártást a Stellantis lengyel gyárába tippeli és lesz belőle belsőégésű verzió is. A másik újdonság a Punto lehet, melynek visszatérését tavaly a Fiat-főnök François is meglebegtette:

„Nagy visszatérés lesz a B-szegmensben és a crossoverek között. Visszatérünk a legfontosabb kategóriákba.”

Akárhogyan is lesz a két új elektromos Fiat esetében, egy jó árazással bankot robbanthatnának.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!