Várhatóan 2027-től indul el a két Neue Klasse platformon alapuló elsőkerék-hajtású, belépőszintű tisztán elektromos BMW-k gyártása.
A BMW egy igazi siker sztorit tudhat maga mögött a nyolc éve gyártásnak indított és mintegy 250 000 darab legyártott és eladott i3 után. Sajnos az i3 korszaka véget ért és végleg leállították a klasszikusnak mondható i3 gyártását idén júliusban, azonban az i3 név tovább él Kínában egy hosszú tengelytávú 3-as szedán sorozat képében.
Kínán kívül, Európában és más régiókban az iX1 lesz az i3 utódja, de ez közel sem lesz az „furcsa” városi autó melyet már megszokhattunk. További rossz hír, hogy a bajorok igazi belépőszintű elektromos autója nem fog egyhamar forgalomba kerülni, legalábbis egy bennfentes információ szerint.
A Bimmer Post fórumozója, ynguldyn információja szerint a BMW két megfizethető árú, tisztán elektromos modell piacra dobását tervezi az évtized második felében. Mindkettő a Neue Klasse platformon kap helyet és mindkettőt Németországban fogják gyártani. Az élen az i1 áll majd, amely a jelek szerint az „NB0” kódnevet viseli, és 2027 novemberében kerül a futószalagokra. A BMW i2 („NB8”) 2028 júliusában követi majd, és mindkettő 2035-ig marad gyártásban.
A BMW i1 ferdehátú vagy szedán formát ölthet, hisz az iX1 nevet egy crossoverhez már hozzárendelték. Míg a BMW i2 rejtélyesebb, ugyanis a 2-es sorozat Coupé, 2-es sorozat Gran Coupé vagy 2-es sorozat Active Tourer formáját veheti fel tisztán elektromos formában. Ettől függetlenül még egy ideig nem fognak megjelenni ezek az autók, mivel a vállalat a Neue Klasse 2025-ös bevezetésére koncentrál a 3-as sorozat szedán és az X3-as elektromos modelljeivel.
A Neue Klasse egyik nagy előnye, hogy felére csökkentheti a gyártási költségeket, viszont a kisebb és olcsóbb elektromos autók nem lesznek nyereségesek a BMW számára. Az azonban biztos, hogy az NK modelljei a BMW hatodik generációs akkumulátortechnológiáját használják, amit a napokban mutatott be a bajor vállalat.
„Lítium-ion akkumulátorcelláink új fejlesztésű, hatodik generációja hatalmas technológiai ugrás lesz, több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínálva” – jelentette be Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.