Az E-Ducato után az új Scudo a Fiat Professional második olyan típusa, amely elektromos hajtáslánccal is elérhető. Ez újabb fontos állomás a Fiat elektromos mobilitás felé vezető útján.
Az új Scudo egy modern, fejlett jármű, amely a Stellantis-csoport közepes méretű haszonjármű- platformjára épül, és amely 100%-ban elektromos hajtással, illetve új generációs dízelmotorral egyaránt elérhető. Az új Scudo ezzel a Fiat Professional második olyan típusa a 2021 áprilisában bevezetett E-Ducato után, amely elektromos kivitelben is elérhető.
Az új Scudo 2022 már rendelhető a magyar piacon. A Fiat Professional újfent főszerepet készül vállalni a közepes méretű haszonjárművek szegmensében: a Talento helyébe lépő modellnek ugyanazt a történelmi jelentőségű típusnevet választotta, amelyet 2016-ig gyártottak a Stellantis Hordain-i (Franciaország) üzemében.
A Scudo „kompromisszumokat nem ismerő” termékfilozófiája az elektromos modell jellemzőiben is megtestesül: kategóriaelső, akár 330 kilométeres hatótávolsága (WLTP ciklus szerint) ideális járművé teszi azok számára, akik a belvárosban és a külváros belső kerületeiben egyaránt dolgoznak.
A zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat kivételesen rugalmasan alkalmazkodik az ügyfelek elvárásaihoz: a kétféle (50 vagy 75 kWh) kapacitású akkumulátor váltóáramról akár 11, egyenáramról akár 100 kW-tal tölthető; utóbbi esetben a nagyobbik akkumulátor is 80%-ra tölthető mindössze 45 perc alatt.
A kategóriában tekintélyesnek számító szállítókapacitás minden hajtáslánc-opció esetén változatlan: akár 6,3 köbméteres raktér, akár 1 tonnát meghaladó hasznos terhelhetőség, és egytonnás vontatható tömeg.
Az új Scudo küldetése, hogy stresszmentes körülményeket biztosítson a munkavégzéshez: ezt olyan különböző megoldásokkal biztosítja, mint a személyautókat idéző üléshelyzet, a kiemelkedő színvonalú hangszigetelés, vagy az ütések és rezgések minimalizálása.
Az új Scudo nem kevesebb, mint tizennégy vezetőtámogató, illetve biztonsági rendszert kínál, többek között:
- automatikus jelzőtábla-felismerés;
- fokozott ütközésveszély esetén működésbe lépő, automatikus vészfékező rendszer;
- sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely riasztja a vezetőt, ha a jármű elhagyja a forgalmi sávot; és holttérfelügyelet, amely előzéskor figyelmezteti a vezetőt, ha jármű halad a külső tükrök holtterében.
Az új e- Scudo személyszállító kivitelben is elérhető, vállalati és magáncélra egyaránt. Teljes mértékben konfigurálható belső tér, akár kilenc férőhellyel. Az ülések lehajthatók, így szükséglet szerint növelhető a szállítókapacitás.
Az ehhez társuló 5,0 méteres (a Maxi változat esetében 5,3 méteres) hosszúság révén a jármű „bármit, bárhová képes elszállítani.” Kifejezetten városi használatra egy exkluzív kompakt kivitel is rendelhető, amely a Scudo összes előnyét 4,6 méterbe sűríti. A tengelytávtól függően 4,6, 5,3 vagy 6,1 m3-es raktérkapacitás és az akár 1,4 tonnás hasznos teherbírás kompromisszumoktól mentes szállítási képességgel vértezi fel az új Scudót.