Egy-egy új elektromos autót dob piacra a Nissan és az Infiniti

0

A Nissan bejelentette, hogy 500 millió dollárt fektet be a Mississippi állambeli kantoni gyárának elektromos járművek gyártási és technológiai központjává történő átalakítására.

Nagyot megy a Nissan és az Infiniti is mostanában. Elég ha csak azt nézzük, hogy a saját pecsenyéjüket az elektromos autós témában mennyire okosan sütögetik. Ez a dolog jelen állása szerint 23 globális e-modell érkezését jelenti 2030-ig, amiből 15 tisztán elektromos lesz, a maradék pedig vélhetően a hibridség valamilyen fokán fog állni. Ez a célkitűzés a már sokszor emlegetett Ambition 2030 nevű stratégia keretén belül valósul meg.

A Nissan a tisztán elektromos meghajtású személyautók tekintetében jelenleg a Leaf-et mutathatja fel, ám hamarosan érkezik a Ariya SUV és a Micra ilyen meghajtású verziója. Valamint az e-NV200 furgon leváltására pedig már be lett harangozva a Townstar.

A márka legújabb sajtónyilatkozatából pedig további 1-1 új modell sejlik fel, egyenlően osztozva a Nissan és az Infiniti között. A bejelentésből megtudni, hogy a Nissan 500 millió dollárból kívánja fejleszteni az Egyesült Államokban található gyárát (Canton, Mississippi), hogy ott elektromos autókat lehessen összeszerelni. Hogy az itt készülő autók csak az USA piacára készülnek-e, vagy esetleg globálisan is kapható modellek, azt nem árulja el a sajtóanyag. Azt azonban igen, hogy a Nissan arra törekszik, hogy 2030-ra az Egyesült Államokban értékesített járművei 40%-a teljesen elektromos legyen.

Ebben az új gyárban készülne ez a most bejelentett két új modell, amiről egyelőre csak kedvcsináló fotókat közölt a Nissan.

Mindkét újdonság közös jellemvonása lesz a fotók alapján az autó orrán végigfutó LED fény, valamint a megvilágított márkajelzés. Utóbbi nem biztos, hogy át is kerül a végleges autókba, hiszen több más gyártó is ezzel mutatta be autóját, amiknek végleges változatairól minden esetben lemaradt a megvilágított márkajelzés. A két újdonság formájáról szintén nem lesz egyszerű most beszélni, hiszen a teaser-fotók alapján bármilyen formájú kivitel egyaránt belelátható a képekbe.

Technika, ár, vagy éppen megjelenés szempontjából szintén semmilyen infót nem tudni és mivel a méret sem ismert, így akár 2 padlólemez is esélyes a már ismert 5-ből az újdonságok felhasználásához:

·  CMF-EV: globális, flexibilis e-autós platform, többek között a Nissan Ariya, vagy a Megane E-tech Electric is erre épül fel. A tervek szerint 2030-ra 15 modell épül meg erre, éves 1,5 milliós darabszámban.

· CMF-BEV: a világ legversenyképesebb kompakt elektromos padlólemeze, amelyet 2024-ben vezetnek be, elsőként a Nissan Micra és az új Renault 5 épül meg rá.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!