Itt a Nissan legolcsóbb tisztán elektromos autója

0

Az elmúlt napok egyik jelentős híre volt, hogy a Nissan Micra a jelenlegi formájában meg fog szűnni. Ugyanis a Nissan elmondása alapján már az előző generáció sem volt túl kelendő, a jelenlegi pedig egyenesen botrányosan gyengén szerepel.

Érthető a Nissan reakciója. Senki nem szeret pénzt locsolni egy olyan dologba, ami csak elnyeli azt, hasznot pedig nem hoz. Azonban úgy tűnik, hogy a Micra nem fog eltűnni a kínálatból, hamarosan teljesen megújulva térhet vissza közénk. Természetesen elektromos meghajtással. Amíg bővebbet nem mond a Nissan, meg kell elégednünk azzal a pár teaser-fotóval, melyek kedvcsináló jelleggel érkeztek meg a gyártó sajtóosztályáról.

Egész jól kivehető annak a 2024-ben érkező elektromos Micra-nak a sziluettje, amivel a Nissan készül. Ashwani Gupta operatív igazgató így beszélt az újdonsült elektromos Nissanról:

„Ezt a vadonatúj modellt a Nissan tervezi, de a Renault adja a technikát és gyártja majd le új közös platformunk segítségével, maximalizálva szövetségünk eszközeinek lehetőségeit, de közben megőrzi Nissan-szerűségét. Ez egy nagyszerű példa a Szövetség „okos megkülönböztetés” megközelítésére. Biztos vagyok benne, hogy ikonikus Micra újjászületése további izgalmak érkezését vetíti előre majd európai vásárlóinknak.”

Gupta nem véletlenül beszélt a Szövetségről (Renault-Nissan-Mitsubishi), ugyanis ahogyan arról mi is beszámoltunk a napokban, hogy erős készülődésben van a három autógyártó, hogy felpörgessék lehetőségeiket az elektromos autók gyártása területén.

Az „Alliance by 2030” projekt 30 milliárd eurós büdzsével indul útnak, aminek 2030-as végére 5 padlólemezre több, mint 30 elektromos modellt építene meg a Szövetség. Az 5 új padlólemezről már vannak konkrétumok is:

  • CMF-AEV: erre épülnek majd meg a legkedvezőbb áron nyitó modellek, például a Dacia Spring.
  • KEI-EV (mini vehicle): ultrakompakt járművekhez tervezve.
  • LCV-EV: erre a padlólemezre elsősorban a szövetség haszongépjárműi épülnek majd meg, mint pl. az új elektromos Kangoo, vagy a Nissan Town Star.
  • CMF-EV: globális, flexibilis e-autós platform, többek között a Nissan Ariya, vagy a Megane E-tech Electric is erre épül fel. A tervek szerint 2030-ra 15 modell épül meg erre, éves 1,5 milliós darabszámban.
  • CMF-BEV: a világ legversenyképesebb kompakt elektromos padlólemeze, amelyet 2024-ben vezetnek be, elsőként a Nissan Micra és az új Renault 5 épül meg rá.