Bemutatkozott a Nissan Ariya, 500 kilométeres hatótávval

0
Reklám

Végre elérkezett a nagy nap a Nissan életében és a yokohamai eseményén ezekben a pillanatokban mutatta be a japán gyártó a legújabb tisztán elektromos modelljét, mely az Ariya nevet kapta. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség az Ariyát az új, elektromos autóknak szánt platformjára építette, ami Európában is bemutatkozott már.

Az elektromos Ariya-val a Nissan egy új arculatot mutat be, egy merészen felépített kasztnival, teljesen zárt hűtőráccsal, jövőbemutató LED-fényszórókkal és egy egyedi hátsó résszel. A Nissan az újdonsághoz tervezett egy aerodinamikailag teljesen passzoló felnit, mely akár 19 vagy 20 colosak is lehetnek. Az Ariya a 4,6 méteres hosszával közelebb van az X-Trailhez (469 cm), mint a Qashqaihoz (439 cm).

A Nissan az ígéretéhez híven nem sokat változtatott a korábban már bemutatott tanulmány formáján. Éppen ezért az utastérben is folytatódik a futurisztikus megjelenés és az ígérethez híven roppant tágas lesz az új elektromos modell. A műszerfal vízszintes felépítésével és két érintőképernyőjével szintén a gombok eltüntetésének trendjét követi, az infotainment rendszer és a műszerközpont kezelőfelülete is 12,3 colos. Két kesztyűtartó is van az újonnan tervezett, kétküllős kormánykerék mellett.

Reklám

A Nissan Ariya már akár egy, illetve két elektromos motorral is rendelhető. Az összkerék hajtású modell az e-4ORCE nevet kapta.

A legegyszerűbb kivitel egy 218 lóerőt és 300 Nm nyomatékot felvonultató villanymotort és egy 63 kWh kapacitású akkumulátort kapott, mely WLTP szerint mérve akár 360 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel. A végsebesség 160 km/h-ban korlátozva lett, de a 0-100-as sprintet 7.5 másodperc alatt teljesíti. Az elsőkerék meghajtású modell nagyobb, 87 kWh-s aksival is elérhető, ezzel a párosítással akár már 500 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel.

Azonban további kivitellel is készült a Nissan:

Ami a töltést illeti, a 63 kWh-os modell esetén, egyfázisú 7,4 kW-os, míg a nagyobb akkumulátor esetén 22 kW három fázisú a töltési teljesítmény. A DC töltési sebessége pedig 130 kW, mindez CCS csatlakozóval ami minket európaiakat illeti. Az akkumulátort már folyadékhűtéssel látták el, így nem okoz gondot, ha nagy hidegben illetve hőségben kell tölteni az autót.

A japán modellben három vezetési móddal találkozhatnak majd a vásárlók, ezek a Standard, Sport és ECO neveket viselik, és mivel az elnevezések tökéletesen magukért beszélnek, fölösleges is lenne ezzel kapcsolatban újabb köröket róni. Természetesen nem maradt ki az Ariyából a vezetéstámogató rendszerek széles skáláját felvonultató ProPILOT rendszer legújabb változata sem, mint ahogy a NissanConnect applikációt sem kell hiányolniuk az érdeklődőknek. Továbbá az Ariya lett az első olyan Nissan modell, melyre már OTA frissítések érkeznek.

Sajtóértesülések szerint az új elektromos Nissan körülbelül 5 millió jen lesz, ami nagyjából 14,5 millió forintnak felel meg. A további részletekre az Ariya elérhetőségéről és az európai árakról az elkövetkezendő hónapokban lehet számítani.