Jelenleg a világ LFP akkumulátorcella-gyártási kapacitásának több mint 90%-a Kínában található.
Az LFP akkumulátorcellák a Tesla olcsóbb, kedvezőbb árú modelljeiből lehet ismerős. A lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor fényes jövő előtt áll, mivel a legfőbb erénye a kedvező ár. Most azonban a Benchmark Mineral Intelligence rámutat arra a fontos tényre, hogy a nyugati autógyártóknak is illő lenne kiépíteniük az LFP cellák gyártásához szükséges infrastruktúrát. Mivel jelenleg a világ LFP-gyártási kapacitásának több mint a 90 százaléka Kínában található.
Hozzátette, hogy „az LFP cella kapacitásának Kínán kívüli globális hiánya akadályozhatja a nyugati autógyártók szélesebb körű belépését az elektromos piacra.”
A Tesla jelenleg a CATL-től szerzi be az olcsóbb LFP akkumulátorait, azonban az utóbbi időben a Mercedes-Benz is felismerte, hogy a kisebb kategóriás modelljeibe tökéletes lehet az LFP technológia. Éppen ezért 2024-től már LFP akkumulátorokra vált az olcsóbb kategóriájú tisztán elektromos modelljeinél a csillagos márka.
Ha az LFP beválik a belépő szintű elektromos autóknál vagy esetleg az energiatároló rendszereknél akkor Észak-Amerikában és Európában is indokolt lenne egy-egy nagyobb LFP akkukat gyártó gyárat felhúzni. Viszont nem szabad elfelejtenünk azt a tényt, hogy a nyugati autógyártók csak néhány éve ébredtek fel és kapkodva kezdték felhúzni az első nagyobb akkugyárukat. Most azonban úgy tűnik, hogy váltaniuk kell és az LFP technológiát is magukévá kell tenni.
A Benchmark Mineral Intelligence megemlítette a Volkswagen partnereként is ismert kínai Gotion High-Tech a találgatások szerint éppen a probléma megoldásán dolgozik. A vállalat nem rég jelentett be egy 200 GWh-s LFP megrendelést egy meg nem nevezett amerikai autógyártóval, ami mögött sokan a Teslát sejtik. A megállapodás értelmében az első időszakban Kínából érkeznek majd a cellák ehhez a bizonyos gyártóhoz, de nyitva lesz a lehetőség egy Államok-béli gyár megépítésére is:
„Vegyes vállalat gyárépítésre: A két fél baráti egyeztetést folytat a vegyesvállalatok alapításáról vagy egyéb együttműködési törekvésekről. Közösen vizsgálják meg egy vegyes vállalat alapításának lehetőségét. Az alkalmazási kör kiterjedhet a termelési láncban fontosabb szintet képviselő nyersanyagokra, akkumulátorgyártásra és a későbbi akkumulátor-újra feldolgozó iparágakkal kapcsolatos beruházásokra egyaránt.”
Az egyszer biztos, hogy az elektromos autózás rohamléptekben fejlődik és ha bármelyik nyugati autógyártó lemarad, akkor onnan már nem lesz egyszerű neki felállni.