Stellantis – évi 8 millió elektromos autó a cél

0

A Stellantis a négy különböző padlólemezének köszönhetően akár évi 8 millió elektromos autót gyárthat.

A Volkswagen mellett a másik európai óriás, a Stellantis is egyre komolyabban veszi az elektromos meghajtásra való átállást. Melyhez nem rest odatenni az erőfeszítéseket a fejlesztések érdekében és az ezekhez szükséges pénzt. A Stellantis nyári sajtónyilatkozatával elmondhatjuk, hogy a 14 márkát összefogó csoport komoly tervet rakott le az asztalra, már ami az elektromos mobilitás részükről való implementálását illeti. A Stellantis Csoport 2025-re több, mint 30 milliárd euró elköltését tervezi, ezzel fejlesztené az alá tartozó márkák elektromos meghajtású portfólióját.

A Stellantis és vezérigazgatója Carlos Tavares szerint a cél az, hogy a kisebb járművek is elmenjenek minimum 500 kilométert egyetlen töltéssel. A közép- és felső kategóriás autóknál a 800 kilométer az elvárt hatótáv tisztán elektromos módban.

A vezérigazgató számításai szerint céljaik eléréséhez 2030-ban évi 260 GWh akkumulátor kapacitásra lesz szükségük. Ezt 5 saját giga akkugyár létesítésével és számos külsős megrendelés útján kívánják fedezni. A Stellantis számításai szerint 2030-ra az európai eladásaik 70 százaléka már alacsony-emissziójú járművek eladásából fog származni és ezen autók árait már 2026-ra le akarják szorítani egy belsőégésű autó árszintjére. A csoport 14 márkáján belül időrendben legelőször a DS alakul át tisztán elektromos márkává (2024), majd őket követi a Lancia (2026), az Alfa Romeo (2027) és a Fiat (2030)

Az akkuk mellett saját elektromos autós padlólemez családdal készül a Stellantis: STLA Small (37-82 kWh között változhat), STLA Medium (87-104 kWh között változhat), STLA Large (101-118 kWh között változhat) és STLA Frame (159-200 kWh között változhat) néven.

A Reuters legfrissebb hírei szerint a Stellantis jelentős mértékben épít erre a négy padlólemezre. Pontosabban Santo Ficili szerint, aki a Csoport olasz gyártórészlegeinek vezetője.

Santo szerint ez a négy padlólemez egyenként évi 2 millió elektromos autó legyártását fogja lehetővé tenni a csoporton belül. Azaz a közeljövőben évi 8.000.000 legyártott elektromos autóval számolhatnak a Stellantis vezetőségében. A padlólemezek adta lehetőségek végett a városi kisautóktól (pl.: Peugeot e-208) kezdve a hatalmas pickupokig (pl.: Dodge RAM) bezárólag mindenféle autó megépíthető lesz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!