Tavaly év végén érkezett a hír, miszerint 2021 végére a Fiat modellek 60 százaléka elektromosítva lesz Luca Napolitano, a Fiat, a Lancia és az Abarth márkák vezetője szerint. Ekkori kijelentésük szerint a Fiat elektrifikációja azonban sajnos nem azt jelenti, hogy új hálózatról tölthető, vagyis tisztán elektromos vagy plug-in hibrid modellekkel állnak elő. Ők inkább a hagyományos hibrid vonalat fogják erősíteni.
A Fiat eddig is már szép számmal tett lépéseket a zéró-emisszió irányába. Az új Fiat 500-ast már csak eleve elektromos hajtással tervezték meg. Jövőre pedig érkezhet a Fiat legújabb, tisztán elektromos meghajtású modellje, ami a Centoventi tanulmány alapján egy formabontó crossover lesz.
A legnagyobb újdonság pedig, amit a Fiat és az Abarth első embere, Olivier Francois tett az elmúlt napokban egy online konferencián, hogy az évtized végére teljesen átáll a tisztán elektromos autók gyártására a Fiat. Majd hozzátette, hogy ez az ütem folyamatosan 2025 és 2030 között fog megtörténni.
„Manapság egy új küldetésünk van a fenntartható mobilitás megteremtése iránt. Kötelességünk olyan elektromos autókra megalkotni és forgalomba hozni, amelyek nem kerülnek többe mint a belsőégésű motorral szerelt változatok. Mindenkinek segítünk a fenntartható mobilitást elérni, jelenleg ez a legnagyobb küldetésünk. 2025 és 2030 között a termékcsaládunk fokozatosan elektromosra vált. Ez a lépés pedig radikális lesz a Fiat számára.”
A 2030 azért lehet érdekes a Fiat életében, mert akkortól tervezi több ország is betiltani a hagyományos hajtású autók forgalmazását. Az pedig egyértelmű, hogy az utóbbi időben a Fiat a városi kisautók piacát erősítette. A váltás nélkül pedig sok helyen kiesne a buliból.