A Renault Truck bővíti jelenlegi teljesen elektromos teherautó-modellválasztékát a D Wide Z.E nevet viselő 19 tonnás változatával, ami a Blainville-sur-Orne településen készül.
Valóban komolyan gondolhatta a francia Renault azt a tavaszi kijelentését, ami szerint 2023-ig minden méretkategóriában jelen akarnak lenni az elektromos áruszállítás területén. Mostani sajtónyilatkozatuk szerint ugyanis hamarosan érkezik egy harmadik méretosztályban induló tisztán elektromos kamionjuk, ezúttal a 19 tonnás kategóriában. Hasonlóan a korábban már bemutatott két kamionhoz, ebből is lesz egy normál és egy módosított méretű kivitel. Előbbi kamionok Renault Trucks D Z.E, míg a módosított méretűek Renault Trucks D Wide Z.E. néven ismertek az érdeklődők számára.
A mostani kamionnal a Renault kamionos üzletága immár jelen tud lenni a 16, 19 és 26 tonnás kategóriákban egyaránt, ami nem kis dolog. Sok kamiongyártó még egy elektromos modellt sem tud felmutatni.
Ha pedig szállítmányozás, érdemes említeni a regionális árumozgatás kisebb Renault-variánsait is: ezek a leendő Renault Master Z.E. és a megújult Renault Kangoo. Előbbiről sajnos egyelőre szinte semmi konkrétum nem tudható, nem úgy a Kangoo esetében. Az újdonság 2022-től kapható, aminek teljesítménye 75 kW, míg akkupakkjának kapacitása 44 kWh. A Renault szerint ECO módban akár 265 km hatótáv is kihozható egyetlen töltéssel, 55 kW teljesítmény mellett.
A Renault Trucks a 16 és 26 tonnás kategóriában tavaly tavasszal elmondta, hogy beindították elektromos teherautóik sorozatgyártását. A D és D Wide Z.E nevet viselő modellek Blainville-sur-Orne településen készülnek, abban a gyárban mely először 1956-ben nyitotta meg a kapuit.
Az elektromos modellek gyártása érdekében több átalakítás is történt az üzemben. Egy 1800 négyzetméteres területen kizárólag az elektromos járművekkel kapcsolatos technikai feladatokkal foglalkoznak a szakemberek. A Trucks D Wide Z.E. egy 200 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal van felszerelve, ami 200 kilométeres valós hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel.
Ehhez a duóhoz csatlakozik most a 19 tonnás változat is, melyet szintén a fent említett üzemben készítenek a képzett alkalmazottak. A kéttengelyes alvázzal szerelt új kamionban a jobb manőverezhetőség érdekében számos futóműelemet újra terveztek és a Renault szerint ez a változat ideális társ lehet a hűtött (és fűtött) rakteret igénylő áruk mozgatásához.
Ezt elsősorban azért állítják, mert a mérnökök újra tervezték a temperáláshoz szükséges rendszert is, ami a szükséges energiát már közvetlenül a 600 V-os feszültséggel bíró akkupakkból szedheti. Ez a rendszer amúgy hamarosan mindhárom méretű kamionhoz elérhető lesz.
Végezetül megemlítjük, hogy a Renault Trucks kiterjesztette a D és D Wide Z.E. számára elérhető tengelytávok választékát. 3900 mm-től 6800 mm-ig, a terheléselosztás optimalizálása érdekében. Az új variáns 200 és 265 kWh kapacitású akkupakkal rendelhető, 260 kW (folyamatos) teljesítménnyel és 850 nm nyomatékkal.