Amikor tavaly nyáron a tisztán elektromos Renault Twingo Z.E. kapcsán elkerültek az első hírek, akkor rögtön felmerült a kérdés, hogy mi lesz a jelenlegi ZOE sorsa? Hiszen mindkettő tisztán elektromos, hasonló méretben és tudással.
Aztán azóta nem is nagyon volt szó olyan hírről, ami a ZOE sorsát firtatta volna, egészen mostanáig. Ugyanis a Renault márka vezérigazgatója, Luca de Meo most beszélt a típusról és hogy mit terveznek vele: 2024-ig kapható lesz és gyártásban is marad, utána viszont átadja a stafétát az érkező új Renault 5-nek.
A hír annak fényében meglepő, hogy a ZOE a Renault márka és egyben Európa egyik legnépszerűbb tisztán elektromos autója. Viszont, ha azt nézzük, hogy 2012 óta van a piacon a ZOE, érthető, hogy megérett a cserére a vezetőség szerint. Azóta persze számos alkalommal frissült az autó, mint tudást, mint külsőt tekintve, akárcsak a BMW nagy sztárja, az i3. Becslések szerint a Renault ZOE-ból 300 000 darab kelt el, csak Európában.
A dolgok jelen állása szerint nagyjából semmilyen technikai információ nem tudható az érkező Renault 5-ről, de igen tetszetősnek ígérkezik az utód. A franciák amúgy nagy terveket szövögetnek a közeljövőre nézve, melyek alapja a CMF-EV padlólemez, az első autó pedig, ami megépül rá, a tisztán elektromos Megane lesz.
Még idén januárban beszélt a Renault a következő négy évre szóló „Renaulution” elnevezésű projektjükről:
„2025-re a Renault 14 új típust dob piacra. 7 teljesen elektromos lesz, továbbá még 7 kisebb-nagyobb családi modellel érkezünk. Minden új autónk – tisztán vagy részben – elektromos hajtású lesz.”
A vállalat egyébként azzal a szlogennel hirdeti a tervet, hogy ez most éppen az „átmenet egy energetikai márkává”.
Luca de Meo, a Renault Groupe vezérigazgatója a következőket fűzte hozzá a témához:
„A Renault-nál meghatároztuk a jövő irányát: megalkotjuk saját „Nouvelle Vague ”-unkat [az új hullámot]. Mi valódi modernitást hozunk az autóiparba. Áttérésünk alapja, hogy megerősítjük vezető szerepünket az elektromos közlekedésben.