A tisztán elektromos Renault Megane-ról az első teaser-fotók június elején kerültek ki a nyilvánosság elé. Ezeken a fényképeken bár álcázott formában látható, de nagyjából megtekinthető az autó formája és arányai. Így jó eséllyel meg tudja állapítani a leendő vevő, hogy érdemes-e kivárnia az elektromos Megane-t, vagy inkább másik márkához vigye a pénzét.
Az álcázott autóra ránézve rögtön több vonás és arány is ismerősen köszönhet vissza azon olvasóinknak, akik látták a Renault Megane eVision tanulmányautót. Az új Megane első része hozza leginkább a tanulmányautón látott megoldásokat, de úgy tűnik, hogy a személyautós jelleg átadja helyét egy crossoveres formának, ami napjaink egyik legkeresettebb formája, így vélhetően a Renault sem szeretne lemaradni a hullámról.
A francia autógyártó nemrég tette hivatalossá, hogy ott lesz a Müncheni Autószalonon szeptember 6. és 12. között és azt is elárulták, hogy ekkor leplezik le a tisztán elektromos Renault Megane E-Tech Electricet.
Ezeken a napokon még megtekinthető lesz a Renault R5 prototípusa is, mely az ikonikus Renault 5 előtt tiszteleg elektromos formában.
Visszatérve az elektromos Meganre, ami a CMF-EV padlólemezre épül, mint unokatestvére, a Nissan Ariya. A padlólemez az új Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség égisze alatt került megalkotásra, így vélhetően egyre több autó alapjaként jelenik majd meg a szövetség tagjainak elektromos autóiba csomagolva.
Az akkumulátor kapacitása viszont nem fog egyezést mutatni a Nissan Ariya-val, hiszen míg utóbbiban 87 kWh a kapacitás, addig az a Megane-ban csak 60 kWh a várható. Ennek számításba vételével a várható WLTP hatótáv 450 km környékére tehető egyetlen feltöltéssel. A teljesítmény 214 lóerőben mutatkozik meg (az Ariya 302 lóerős). Töltési lehetőségek tekintetében 11 kW AC fedélzeti töltőről és 130 kW DC villámtöltési lehetőségről számolhat be az elektromos Megane. Pletyka szinten azt is hallani, hogy a Renault később piacra dobna egy összkerekes (dupla motoros) verziót, opciósan nagyobb választható akkupakkal.