A BMW Isetta szellemi örökösének is tartott Microlino 2.0 most újabb részleteket fed fel magából, ezzel még inkább kelendőnek mutatva a kis elektromos képességeit. Ezúttal az utastér részleteit tekinthetjük meg egy sorozatgyártásra érett prototípuson. Ezen már további apró módosítások is megfigyelhetők a tavaly márciusban megismert 2.0-s verzión látottakhoz képest.
Az alábbi képeken a már említett utasteret figyelhetjük meg, melyeken láthatjuk, hogy a külsőn megismert „cuki” stílusjegyek ott is folytatódnak. A sofőrt két kijelző fogadja, melyből a nagyobb a kormány mögött helyezkedik el és célja az autóval kapcsolatos információk és természetesen a sebesség kijelzése. A második, kisebb kijelző már a műszerfal közepén mutatja meg magát, melyen az utastérhez kapcsolódó funkciók, mint a klíma állítható. Fizikai gombokból nem sokat találunk, ennek az az oka a gyártó szerint, hogy így könnyebb lesz új funkciókat az autó szoftveréhez adni.
Ezen a harmadik prototípuson a legszembetűnőbb újdonság az elhúzható vászontető, amit az eddigieken nem láthattunk. A cég szerint ezt könnyedén el tudjuk húzni akár egy kézzel is. A vászontető a Microlino prémium-felszereltségű kiviteleiben felár nélkül kérhető, míg az egyszerűbb kiviteleknél ennek ára lesz.
Hasonlóan a Ford Mach-E megoldásához, itt sem lesznek fizikailag mozgó kilincsek, az ajtókat egy gomb megnyomásával lehet nyitni a fényszóróházon, de természetesen az autónak érzékelnie kell a kulcs jelenlétét is. Ezzel az elöl található ajtó magától felnyílik egy olyan állásba, ahonnan már könnyedén felhajtható.
A Microlino 2.0 végsebessége 90 km/h lesz és egyetlen töltéssel 200 km hatótávot lehet az akkupakkból kiautózni, melynek kapacitásáról még nincsenek végleges információk. A Microlino csupán annyit árult el, hogy az autóhoz járó 230V-os töltővel 4 óra alatt feltölthető lesz az akkupakk. Az első, sorozatgyártásra érett darabokkal a tervek szerint idén szeptemberben találkozhatunk majd, az IAA Mobility konferencián, Münchenben. Az ár várhatóan 12 000 euró környékén indul majd, de még ez is változhat.
A Microlino egy városi elektromos kisautó, melynek az elmúlt 1-2 évben igen kalandos útja volt. A problémát főként a Micro Mobility Systems és az Artega cégek közötti vita okozta. Év végére azonban úgy tűnt a vita megoldódott, és mindkét fél elégedett az eredménnyel.
Merlin Ouboter új információkat ígért a Microlino projektről 2020 elejére. A bejelentéssel nem is várt sokat, január 2-án közölte, hogy a Micro-Mobility megállapodott az Artega és TMI vállalatokkal. Az Artega elkészítheti a Karo limitált változatát, és ezért cserébe a Microlino modellt nem kell az közösen gyártaniuk, helyette az új partner a CECOMP nevű olasz vállalat lesz.