Bő egy hónapja írtam arról, hogy a nagy szoftver és hardveróriások, mint amilyen az Apple, vagy éppen a Huawei is, az elektromos autók piaca felé kacsingatnak. Gyártója válogatja, hogy éppen hardveres, szoftveres, vagy az önvezető technológiák terén lépnének-e be a piacra. A Huawei céljairól először még a Reuters számolt be.
A hír akkor egy komplett elektromos autós márka felépítéséről szólt, ám a Sanghaji Autószalonon most kiállított autót nézve elképzelhető, hogy inkább a Huawei is a szoftverre menne rá, míg a gyártás meghagyná egy külsős autógyártónak. A kiállított autó gyártója a kínai SF Motoros és igazából már két éve létezik Seres SF5 néven. Az Autószalonon megtekinthető autó azonban már a Huawei megoldásaival van felvértezve, érdekes módon két elektromos motorral, hibrid hajtással és egy hatótávnövelő benzinmotorral. Erőből nem lesz hiány az autó esetében, tekintve a 405 kW teljesítményt és a 820 Nm nyomatékot.
A típus pontos neve Seres Huawei Smart Selection SF5 és a Huawei kínai üzleteiben is találkozhatunk kiállítva ezekből az autókból, mintha csak egy telefon, vagy egy tablet lenne. A 0-100 km/h gyorsulás 4,7 másodperc alatt megy végbe, legalábbis a dupla-motoros, összkerekes verzió esetében. Lesz az autóból ugyanis egymotoros, első-kerekes kiadás is, vélhetően kedvezőbb áron. Ez euróban 28 000 környékét jelenti, míg a drágább verzióért nagyjából 30 000 eurót kér majd el Kínában a Huawei. Az autó egyelőre csak ott lesz megvásárolható, de ki tudja mit hoz az idők szele pár év múlva?
Méret tekintetében sem kell szégyenkeznie az autónak, hiszen 4,7 méter hosszú, 1, 93 méter széles 1,63 méter magas lesz, 2,88 méteres tengelytávval. Az lényeg igazából az autó utasterében, a kijelzők mögött keresendő, ahol a Huawei HiCar szoftvere rejtőzik, magába integrálva az Apple Carplay és az Android Auto megoldásokat. Ráadásul az autóból a Huawei okosotthon megoldásait is vezérelhetjük.
A Huawei-alapú Seres SF5-el annak tisztán elektromos verziója és a korábbi partnerek (pl.: Bosch, Nvidia Samsung, Baidu és Alibaba) is eltűnnek a gyártó életből.