A Volkswagen mellett a Hyundai-Kia páros munkásságán vehető észre a leginkább, hogy az elektromos meghajtásra való átállást tényleg komolyan veszik és nem csak a büntetések elkerülésére elegendő megmozdulásuk van. A plug-in hibridek is hozzá tudnak járulni a minél környezettudatosabb mobilitáshoz, de az igazi ütőkártya a tisztán elektromos meghajtás lesz.
Ennek előmozdítására már a Hyundai is megkezdte az előkészületeket. Az első lépés az E-GMP padlólemez bemutatása volt, ami hasonlóan a Volkswagen MEB megoldásához, a tisztán elektromos személyautók új generációjának ad biztos alapot.
Az E-GMP platformra 2021-től kezdődően kifejezetten elektromos hajtással épülő új akkumulátoros elektromos modellek sora épül majd, az új Hyundai IONIQ 5 típustól kezdve a Kia első, kifejezetten elektromos járműként fejlesztett, 2021-ben bemutatkozó típusán át számos további modellig. Az alap, amire építkezhet a márka, már adott, jöhetnek az erre épülő autók is. A fentebb említett Ioniq 5 csak az első fecske, hiszen a „Strategy 2025” nevű célkitűzésükkel összesen 12 tisztán elektromos modell érkezését tervezték be a Hyundai szakemberei 2025-re. A program körvonalai már 2019-ben lefektetésre kerültek, ám most értek meg arra, hogy hivatalos sajtónyilatkozat formájában a világ is értesülhessen róla.
Ha a fenti célkitűzés sikeresen megvalósul, azzal a Hyundai a világ egyik legnagyobb elektromosautó gyártójává válhat. Ehhez az kell, hogy sikerüljön teljesíteni a célul meghatározott 670 000 elektromos jármű eladását, amiből 560 000 tisztán elektromos (BEV) és 110 000 üzemanyagcellás (FEV). Utóbbi adatnál időzzünk egy kicsit, hiszen itt egy fiatal és sokak szerint zsákutca technológia rejtőzik, vagyis a hidrogén-alapú mobilitás. Ehhez a Hyundai egy önálló márkát kíván felépíteni, ez lesz a HTWO. A brand fejlesztései túlnyúlnának a személyautók piacán, hiszen olyan területekre is be kívánnak törni fejlesztéseikkel, mint a hajózás, légi közlekedés, vasúti szállítás, vagy éppen a targoncás árumozgatás.
A Hyundai Motor Company tervei szerint szinte az összes nagyobb piacon, ahol jelen vannak, jelentős eredményeket várnak az elektromos autók folyamatos terjedésétől. 2040-re a vállalat 8-10 százalékos jelenléttel számol a globális e-járműpiacon!
A Hyundai-Kia páros egyik tagja tehát kitűzte az irányt, de a Kia sem adós ezzel, hiszen a PLAN S stratégia részeként 2027-ig 7 tisztán elektromos Kia modell érkezése várható!