Nem egyszerű dolgozókat találni a Giga Berlinbe

0

Valószínűleg sejtette és készült is arra a félelmére Elon Musk, hogy ha Németországban akar üzemet nyitni, akkor fel kell kötnie a gatyát. A német autóipar hagyományosan patrióta jellegű és mivel a németek büszkék is ezekre az autókra, várható volt, hogy nem lesz egyszerű dolga egy „betolakodónak”.

A problémák már az építkezés megkezdésekor körvonalazódtak, kezdve azzal, hogy a gyár területén található fenyőerdőt ki kellett vágni. Hiába egy faipari célokra telepített erdőről van szó, a környezetvédők háborogtak. Az erdő sorsa után a felhasználandó ivóvíz mértéke miatt ment a kínlódás, környezetvédők szerint túl sok vizet fog a gyár kivenni a rendszerből! Aztán jöttek az engedélyeztetési problémák, majd Musk rálépett az egyik legnagyobb német szakszervezet az IG Metall tyúkszemére, szerintük az ex-Mercedes-Benz vezető, Evan Horetsky Tesla általi alkalmazása egy nagyon csúnya húzás volt Musk részéről! A szervezet több mint 2 millió tagot számlál és hatalmas a befolyásuk a német autóiparban.

A problémák ellenére a gyár épül, nem tudnak mit tenni az ellenzők, ám most itt az újabb probléma. Előfordulhat ugyanis, hogy a Tesla nem fog elegendő embert találni, akiket alkalmazni tudna. Pedig a fizetésekkel nem lesz gond, ahogyan azt korábban megírtuk, a kezdő (semmilyen autóipari tapasztalattal nem bíró) munkavállalók havi illetménye 2700 euró lenne havonta, de akinek a szakmája a Tesla profiljába vág, ott már vastagabban fog a ceruza, havi 3500 eurótól indul a beszélgetés.

A szép számok ellenére sem igazán jönnek a jelentkezők a berlini üzembe. A német Automotive News szerint a szükséges 7000 fő fizikai állományú dolgozóból csupán 2000 fő pozíciója került betöltésre és további 100 mérnöki állás is keresi gazdáját. Pedig Musk személyesen is jelen volt, hogy koordinálja a készülődést a felvételi eljárásokhoz, de úgy tűnik ez sem lesz elég. A probléma fő okozója az a Németországban elterjedt nézet, miszerint a Tesla egy problémás munkaadó. A munkavállalóknak sokszor kell új helyzetekhez alkalmazkodni, ami sok embernek nyűg, de ott van még az is, hogy a Tesla sokszor akadékoskodik a kollektív szerződések elfogadásakor.

Úgy tűnik a Teslának át kell gondolnia a munkavállalóknak nyújtandó előnyöket, hiszen egy német autóipari munkásnak jelenleg igen jó dolga van a hazai vállalatoknál és nem biztos, hogy csak a pénzért váltani fog. A gyárnak 2021 nyarán indulnia kell, az idő pedig fogy.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!