Viszik mint a cukrot a kétmillió forintos elektromos autót Kínában

0

20 000 Wuling Hong Guang MINI elektromos modellt adtak el szeptemberben Kínában. Talán új kihívója akadhat a kínai Tesla Model 3-nak?

A General Motors, SAIC Motor és Wuling Motors közös projektjének eredményeként piacra került mini, városi elektromos autó már a júliusi megjelenésekor is nagyon népszerű volt, 50 000 előrendelést adtak le rá a lelkes vásárlók.

A legfrissebb eladási számok alapján csak szeptemberben 20 150 darabot értékesítettek a Wuling Hong Guang MINI EV-ből. Az előző hónapban, augusztusban egyébként 15 000 darabot adtak el, ezt megelőzően, júliusban pedig 7 348-at ebből a járműből. Tehát a modell minden bizonnyal nagy népszerűségnek örvend. De mi is állhat a népszerűség mögött? A megnyerő aranyos megjelenés mellett, minden bizonnyal az elektromos jármű ára, ami meglepő módon mindösszesen 4300 és 5800 dollár (körülbelül 1-2 millió forint) körül alakul, a választott akkumulátor csomagtól függően. Egyértelműen nem egy túra elektromos autót kapunk ezért az árért 800 kilométeres hatótávolsággal, hanem a városi tömegközlekedés remek alternatíváját használhatjuk a mindennapjainkban. Fontos megemlíteni azonban viszonyítási alapnak, hogy ilyen árban még elektromos kerékpárok is vannak, természetesen jóval nagyobb komfort érzetet kapunk, ha az elektromos mini városi autó mellett döntünk.

De mit is tud ez az apró elektromos városi modell?

  • két akku csomag közül lehet választani: egy 120 kilométeres hatótávolságú 9,2 kWh-os, vagy egy 170 kilométeres hatótávolságú 13,8 kWh-os akkumulátorral felszerelt csomag közül.
  • maximális sebesség: 100 km/h
  • 4 ülés
  • a hátsó üléseket lehajtva 740 literes tér áll rendelkezésünkre a csomagjaink elhelyezésére
  • méreteit tekintve 2,9 méter hosszú és 1,49 méter széles

Legyünk őszinték, a nagyvárosi közlekedésnek ez egy remek alternatívája lehetne. Kicsi, városi közlekedéshez képest viszonylag gyors (emlékezzünk az elektromos kerékpárra) nincs káros anyag kibocsátása, tehát még a tiszta városi levegőért is tehetünk. Kíváncsian várjuk, hogy mikor fogják elkezdeni az értékesítést Kínán kívül is, az biztos, hogy bőven lenne rá kereslet.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.