A villámtöltés egyik alapszabványa jelentős növekedést ért el az idei évben is, pedig még a felénél sem járunk. A téma iránt érdeklődőknek ajánljuk a 2019-es helyzet újraolvasását is. Az e-autózásban tapasztaltabb olvasóink engedjenek meg egy kis kitérőt azoknak, akik még csak most ismerkednek a témával. Az elektromos autók jelenleg leggyorsabban az úgynevezett villámtöltésen keresztül juthatnak energiához. Jelenleg a CCS (legfőképp európai márkák esetében) és a CHAdeMO versenyeznek egymással, mint szabvány. Kínában még jelen van a GB/T villámtöltési szabvány is, de az Kínán kívül nem létező fogalom. A CHAdeMO Szövetség pedig az a szervezet, akik e szabvány útját egyengetik, nagy sikerrel!
Nos, 2020 májusában jelenleg 32300 ilyen villámtöltő üzemel a világon. Tavaly júniusban ezen töltők száma 25300 volt, tehát nagyjából 28 százalékos a növekedés. Megemlítjük, hogy a CHAdeMO szabvány legnagyobb élharcosa jelenleg a Nissan. Sajnos nem sokan állnak mellettük ebben a küzdelemben, éppen ezért örvendetes a hír, hogy a CHAdeMO és a GB/T hamarosan összeteszi, amije van!
Országok szerinti megoszlásban az alábbi a helyzet:
- Európa: 14 400 (2019 júniusában 9200, 57 százalékos növekedés)
- Japán: 7700 (100 darabbal több, mint tavaly)
- Ázsia (Japán nélkül): 5000
- Észak-Amerika: 4600 (2019 júniusában 3200, 44 százalékos növekedés)
- További országok: 500
Az Insideevs oldal jóvoltából ezt grafikonon is tudjuk mutatni:
A következő ábrán a töltőpontok számának megoszlását mutatja a főbb országok szerint:
Nézzük a listavezető Európát, azon belül a legtöbbet mutató négy országot:
- Anglia: 2652
- Németország: 2391
- Norvégia: 1569
- Franciaország: 1236
CHAdeMO bemenettel közel egymillió e-autó rendelkezik jelenleg világszerte, míg az egyre népszerűbb CCS csak a negyedik a rangsorban:
A CHAdeMO tehát még mindig a legelterjedtebb szabvány a villámtöltésben.