Februárban tovább emelkedett az e-autók értékesítési száma

0

Februárban a plug-in hajtású autók értékesítése Európában több, mint kétszeresére nőtt. Örömteli a hír, azonban márciusban a koronavírus-járvány európai megjelenése miatt hatalmas esésre lehet számítani.

A teljes személygépkocsi-értékesítési piac elég gyenge most Európában. Februárban az új regisztrációk 7 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. Mostanra már csak néhány ország eladásai mutatnak növekedést, képzeljük csak el, milyen hatással lesz a koronavírus márciusban és áprilisban az eladásokra.

Felipe Munoz, a JATO Dynamics elemzője a következőképpen kommentálta az eseményeket:

„A helyzet Európában gyorsan romlik a komplex szabályozás, a rendelkezésre álló, eladható autók hiánya és a növekvő gazdasági nyomás miatt. Mindezek a tényezők káros hatással vannak a fogyasztók bizalmára.”

Az elektromos járművek szegmense (tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtások) viszont ennek ellenére is rendkívül jól teljesített, valószínűleg a CO2-kvóta lehet ennek az oka. Februárban a JATO Dynamics adatai szerint az EU 27 országának piacán az eladások 80 százalékkal nőttek az előző év első hónapjaihoz képest, 135500 értékesített e-autóra. Ez a teljes autóértékesítés majdnem 13 százaléka, ami soha nem látott piaci részesedés ennek a szegmensnek.

„E negatív körülmények mellett az elektromos járművek ismét a legkisebbek voltak az iparban. Az új modellek regisztrációja a 2019. februári 75400 darabról 135500 egységre ugrott a múlt hónapban. A több, mint 80 százalékos növekedés a dízel- és benzinmotorral hajtott gépjárművek eladásainak rovására történt. Ebben az évben az elektromos járművek jelentették a büntetések előli megmenekülés egyetlen lehetőségét az Európában működő gyártók számára. Ez jó hír, mivel az ipar elektromobilitás fejlesztésére irányuló törekvései végre pozitív visszajelzéseket kaptak a fogyasztóktól.”

Az 5 legjobb európai ország az e-autók eladásait nézve az összes új személygépkocsi-értékesítésre vonatkoztatva:

  • Norvégia: 75%
  • Svédország: 33%
  • Finnország: 31%
  • Hollandia: 22%
  • Magyarország: 17%

Nem kis öröm számunkra, hogy hazánk is felfért erre a listára. Az igazán nagy volumenű piacok közül Franciaországban a legnagyobb az EV-részesedés 14 százalékkal, ezt követi 13 százalékkal az Egyesült Királyság, majd 11 százalékkal Németország. 10 százalék a piaci rész Spanyolországban, 8,6 pedig az olaszoknál.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”