A Kia bemutatta a PV5 Chassis Cab változatát a 2025-ös Solutrans kiállításon, ezzel tovább bővítve elektromos haszongépjármű-kínálatát. Az első teljesen elektromos Kia alváz-fülkés kivitel mostantól Németországban rendelhető, és csatlakozik a PV5 Cargo (áruszállító) és PV5 Passenger (személyszállító) verziókhoz.
A gyártó a modell fejlesztését európai felépítménygyártókkal közösen végezte, hogy a jármű szinte bármilyen felhasználási célhoz igazítható legyen. A kevesebb mint öt méter hosszú alváz akár 1005 kilogrammos hasznos teherbírást és nyolc köbméteres raktérkapacitást kínál. A lyoni szakkiállításon bemutatott PV5-alapú food truck pedig jól mutatja, milyen sokoldalú ez az elektromos platform.

E-GMP.S platform és rugalmas akkumulátor-választék
A Kia PV5 Chassis Cab a márka új, kifejezetten elektromos járművekre fejlesztett E-GMP.S platformjára épül. Ez a konstrukció a Platform Beyond Vehicle (PBV) stratégia alapja, amelyet a jövő mobilitási megoldásainakkiszolgálására terveztek.
Az akkumulátorok a másik két PV5-változatéval megegyeznek: az alapmodell 51,5 kWh-s akkumulátorral érkezik, míg a 71,2 kWh kapacitású hosszú hatótávú verzió 2026-tól lesz elérhető. A hatótávot a Kia még nem közölte, mivel az a felépítménytől függően változik. Összehasonlításképp: a PV5 L2H1 Cargo verzió akár 297 km hatótávot biztosít az alap akkumulátorral, míg a nagyobb kapacitású változat 416 km megtételére képes.
A villámtöltés 150 kW teljesítménnyel történhet, így 10-ről 80%-ra kb. 30 perc alatt feltölthető az akkumulátor. A váltakozó áramú (AC) töltés 11 kW-os teljesítményt kínál, de később 22 kW-os opció is elérhető lesz.

Felépítményre szabott elektromos megoldás
A PV5 Chassis Cab kettős gyűrűs acél exoskeleton szerkezetet kapott, amelyhez hátsó ütközésvédelmi rendszer (RUPD) is tartozik. Ez a stabil alap számos felépítmény telepítését lehetővé teszi:
- platós verzió építőipari vagy mezőgazdasági feladatokra,
- billenőplatós változat hulladékszállításhoz,
- zárt áruszállító e-kereskedelmi logisztikához,
- vagy akár hűtős furgon élelmiszerszállításra.
A Kia egyelőre nem közölt hivatalos árat a PV5 Chassis Cab modellre, de iránymutatásként a PV5 Cargo 32 932,77 eurós nettó árról, a PV5 Passenger pedig 38 290 euróról indul Németországban.


A Kia célja: testreszabható elektromos haszonjárművek Európának
„Szorosan együttműködtünk a felépítménygyártókkal, flottamenedzserekkel és vállalkozásokkal, hogy a PV5 Chassis Cab minden igényt lefedhessen” – mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
Marc Hedrich, a Kia Europe elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A PV5 Chassis Cab bemutatása is azt mutatja, hogy újraértelmezzük, mit jelenthet egy könnyű haszongépjármű. Kompakt, hatékony és teherbíró, így felelősségteljes és rugalmas megoldást kínál az európai vállalkozásoknak.”

Kia Business Solutions – teljes flotta-ökoszisztéma
A Solutrans eseményen a Kia bemutatta a Kia Business Solutions ökoszisztémát is. Ez egy digitálisan összekapcsolt szolgáltatáscsomag, amely töltési megoldásokat, flottaadat-kezelést és járműkövetést kínál. A rendszer része a Kia Charge Business Service, amely több mint egymillió töltőponthoz biztosít hozzáférést 30 európai országban, valamint a Fleet API, egy többmárkás flottaadat-platform. A Kia Connect Push API segítségével a flottaüzemeltetők valós idejű adatokat érhetnek el, mint például a töltöttségi szint, futásteljesítmény, GPS-koordináták és járműdiagnosztikai információk.
„A Kia Business Solutions ökoszisztéma messze túlmutat a járművön” – hangsúlyozta Pablo Martinez Masip, a Kia Europe termék- és marketingalelnöke. – „Az egész rendszert összekapcsolja a vásárlástól kezdve a töltésen át az adatelemzésig, hogy a vállalkozások okosabban és hatékonyabban működhessenek.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













