A Kia hivatalosan is megnyitotta első, kizárólag elektromos haszongépjárműveket gyártó üzemét, amely mérföldkő a dél-koreai autógyártó történetében. Az új Hwaseong EVO Plant egy negyvenkét futballpályányi területet foglal el, ezzel a vállalat egyik legnagyobb és legmodernebb létesítményévé vált. Az üzem furgonok, lakóautók és speciális céljárművek előállítására készült – vagyis a Kia mostantól nemcsak a személyautók, hanem a könnyű haszongépjárművek elektromos piacán is komoly szereplővé lép elő.
A PBV-stratégia szíve: az EVO gyár
A Kia még 2022-ben jelentette be a dedikált PBV-gyártóközpontot, amely az úgynevezett „Platform Beyond Vehicle” (PBV) stratégia része. Ez a program a márka 2030-ig szóló célkitűzését támogatja: a Kia vezető pozícióba kíván kerülni az elektromos haszongépjárművek szegmensében. Az EVO Plant megnyitása így nemcsak gyártástechnológiai, hanem stratégiai mérföldkő is, amely az egész Hyundai Motor Csoport elektromos jövőjét megerősíti.
A hivatalos bejelentés november 14-én történt, amikor a vállalat befejezte az EVO Plant keleti részét, és megkezdte a nyugati szárny építését. Az avatón több mint kétszáz vendég vett részt, köztük Kim Min-seok dél-koreai miniszterelnök és Euisun Chung, a Hyundai Motor Csoport elnöke.

Gyártókapacitás és modellek – érkezik a PV5 és a PV7
A Hwaseong EVO Plant East 98 433 négyzetméteren terül el, és évente 100 000 elektromos járművet képes előállítani. Itt készül majd a Kia PV5, a márka első teljesen elektromos furgonja, amely többféle változatban érkezik: személyszállító, áruszállító, alvázkabinos és mozgássérültek számára átalakított (WAV – Wheelchair Accessible Vehicle) verzióban.
A még épülő EVO Plant West 136 671 négyzetméteres területével további 150 000 jármű gyártását teszi majd lehetővé évente, köztük a nagyobb PBV-modelleket, mint például a PV7-et.
A Kia ezen felül egy PBV átalakítóközpontot is létrehozott, ahol a PV5 alapjaira építve egyedi elektromos járművek – például lakóautók, nyitott platós kisteherautók vagy zárt dobozos furgonok – készülnek. A teljes PBV-komplexum így évi 250 000 elektromos jármű gyártására lesz alkalmas, 303 750 négyzetméteres területen – ami valóban 42 futballpályaméretének felel meg.
A PV5 már Európában is megjelent
A Kia PV5 már Európában is kapható, személy- és áruszállító változatban egyaránt. A modell Guinness-rekordot is döntött: a kategóriájában a legtöbb megtett kilométert teljesítette egyetlen töltéssel, teljes terheléssel. Ez a bravúr nemcsak a hatékonyságát, hanem a Kia elektromos hajtástechnológiájának megbízhatóságát is alátámasztja.
Az európai piacon a PV5 Passenger két akkumulátorkapacitással kapható: az 51,5 kWh-s csomaggal 183 mérföld (294 km), míg a 71,2 kWh-s akkumulátorral akár 256 mérföld (412 km) hatótáv érhető el a WLTP-ciklus szerint. Az áruszállító PV5 Cargo ugyanezeket az akkumulátorokat használja, 184 és 258 mérföld (296–415 km) közötti hatótávval.
A Kia elektromos jövője: 2026-ra teljes kapacitás
A Kia EVO gyára és a PBV-stratégia elindítása nemcsak az autógyártó saját jövőjét formálja, hanem az egész elektromos haszongépjármű-piacot is új pályára állítja. Az üzem 2026-ra éri el a teljes gyártókapacitását, ezzel kulcsszerepet vállalva a Kia globális elektromos átállásának felgyorsításában.
A Hwaseongban működő üzem így nemcsak a technológiai fejlődés szimbóluma, hanem egy új ipari korszak kezdete is, ahol a mobilitás hatékony, fenntartható és testreszabható formában valósul meg.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













