A Kia komoly offenzívát indít az elektromosautó-piacon, hiszen a következő két évben közel megháromszorozza európai villanyautó-termelését. Ennek kulcsszereplői az új EV2 és EV4 modellek lesznek, amelyekkel a gyártó a városi kisautóktól a kompakt SUV-okig minden vásárlói igényt lefedne.
A dél-koreai márka célja, hogy az EV2 révén elérhetővé tegye a városi elektromos közlekedést a szélesebb rétegek számára. Az EV2 lesz a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos modellje, amely a rugalmas belső tér, a digitális technológiák és a modern konnektivitás révén új szintet hoz az elérhető árú elektromobilitásban.
Gyártási rekordot terveznek Zsolnán
A Kia vezérigazgatója, Ho Sung Song az Automotive News Europe-nak elmondta, hogy az EV2 éves gyártása 2027-től elérheti a 100 ezer darabot a zsolnai üzemben. A nagyobb EV4 modellből szintén hasonló mennyiséget terveznek: több mint 80 ezer példány készülhet évente, míg a Koreában gyártott EV4 Fastback és szedán változatokkal együtt a modell globális gyártása is 100 ezer körül alakulhat.
Song hozzátette, hogy a Kia célja mindkét típusból évi 100-100 ezer autó gyártása világszerte, amivel a vállalat profitábilissá teheti az új modelleket. Ez a cél lényegesen ambiciózusabb, mint amit korábban a Kia Europe vezérigazgatója, Marc Hedrich felvázolt.
A kedvező visszajelzések miatt gyorsították fel a terveket
Korábban Hedrich úgy nyilatkozott, hogy az EV2 és EV4 együtt a zsolnai üzem 10–20 százalékát tehetik ki 2026-ban, ami évi 20–30 ezer járművet jelentett volna. Azonban az EV4 bemutatója után a vásárlói visszajelzések annyira pozitívak voltak, hogy a Kia gyorsan megemelte a gyártási célokat.
Az EV4 sorozatgyártása 2025. augusztus 20-án indult el, amely egyben a Kia első, Európában gyártott elektromos autója lett. Az EV2 gyártása 2026-ban kezdődik, a Kia pedig 108 millió eurót (125 millió dollárt) fektet be a zsolnai üzem átalakításába. Az üzem jelenlegi kapacitása évi 320 ezer jármű, de túlórákkal 350 ezerre is növelhető.
Kis méret, crossover stílus, nagy ambíciók
A műszaki adatok még nem nyilvánosak, de az EV3 4300 milliméteres hosszához viszonyítva az EV2 várhatóan 4000 mm körüli lesz, vagyis a Hyundai Insterhez hasonló méretű. Az EV2 a SUV-jellegű formavilágot követi, akárcsak az EV9 és az új EV5. Ez a kialakítás a városi vásárlóknak is kedvez, miközben megtartja a magas építésű crossoverek praktikumát.
Csökken az összeladás, de szárnyal az elektromos szegmens
Bár a Kia európai összeladásai 3 százalékkal csökkentek 2025 augusztusáig, az elektromosautó-értékesítés 56 százalékkal nőtt, elérve a 71 179 darabot. A Kia EV3 különösen jól teljesít: már a márka második legkelendőbb modellje a Sportage után, és a hetedik legnépszerűbb elektromos autó egész Európában. Az év első nyolc hónapjában 45 269 EV3 talált gazdára a kontinensen.
A Kia ezzel megerősítette pozícióját az elektromosautó-piacon, és az EV2–EV4 páros segítségével a megfizethető, de fejlett elektromobilitás új korszakát nyitja meg Európában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!