Továbbra is gyártani fogja belsőégésű autóit a Porsche

0

A Porsche jelentősen módosította a terveit: az új modellkínálatuk mégsem lesz teljesen elektromos. A luxusmárka új benzines és hibrid modellek bevezetését tervezi a jövőben, mivel az elektromos autók eladásai lassulást mutatnak.

Míg az elmúlt évek dinamikus bővülése az elektromos autók piacán többek között a német Porsche döntéshozóit is az elektromos átállás irányába mozdította volna el, sajnos mára megváltozott a szélirány. Tavaly még senki nem gondolta volna, hogy 2024-ben ilyen gyászosan alakulnak majd az igények az európai elektromos autós piacon, pedig Ázsiában, de még Amerikában is szemmel látható az ilyen autók iránti érdeklődés növekedése. Akárhogyan is, kontinensünkön valamiért kivárnak a vásárlók, amire ezúttal a Porsche is reagált: a tervezettnél tovább tartják meg a kínálatukban a tisztán belsőégésű és hibrid hajtásláncokat.

A német autógyártó korábban úgy tervezte, hogy 2030-ra eladásainak 80 százaléka tisztán elektromos autókból fog állni, azonban most már óvatosabb megközelítést alkalmaz ennek az elvárásnak a kommunikálásában a Porsche. A Taycan iránti kereslet idén jelentősen csökkent a tavalyi évhez képest, a márka bejelentése szerint az idei év első kilenc hónapjában világszerte 14 042 darab Porsche Taycant szállítottak le, ami a tisztán elektromos modell eladásainak 50 százalékos visszaesését jelenti az előző évhez képest. Azonban cég ezt a visszaesést többek között az éppen zajló modellfrissítéssel magyarázza.

Mindezek hatására már a nyáron meghátrált a Porsche azon céljától, hogy 2030-ra az elektromos járművek tegyék ki a teljes eladások 80 százalékát. A Porsche pénzügyi igazgatója, Lutz Meschke elismerte a vállalat harmadik negyedéves bevételi jelentésében, hogy komoly lassulás látható az elektromos átállás tekintetében. A Porsche küzdelmei sajnos nem korlátozódnak kizárólag Kínára, ahol fejlettebb, olcsóbb versenytársak özönlik el a piacot, hanem Európára és az Egyesült Államokra is kiterjedt. A lassulás annak ellenére következik be, hogy a Porsche már piacra is dobta a továbbfejlesztett 2025-ös Taycant, nagyobb hatótávolsággal, teljesítménnyel és továbbfejlesztett dizájnnal.

Meschke azt mondta a befektetőknek: „Sok vásárló, elsősorban a prémium és luxus szegmensben továbbra is keresi a belsőégésű motoros autókat. Ennek eredményeként a Porsche egy sor új benzinüzemű és hibrid modell bevezetését tervezi a jövőben. Továbbá a cég pénzügyi igazgatója elmondta, hogy: „frissítjük belsőégésűmotoros autóinkat is, mint a Panamera és a Cayenne.”

Mindezek ellenére szerencsére a már tervezett fejlesztések nem állnak le. Érkezik az elektromos Macan, bár az Államokban elérhető lesz belsőégésű motorral is. Szintén érik a tisztán elektromos Cayenne, de ezen kivitel mellett is választható lesz belsőégésű motor. A várva várt Porsche Cayenne EV a tervek szerint 2026-ban debütál, és még ebben az évben várható az elektromos 718 érkezése is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!