Várhatóan 33 ezer euró körül debütál majd az elektromos Golf

0

Az új Volkswagen Golf generációjának a piaci bevezetésére még nagyjából öt évet várnunk kell, ám már most felbukkant néhány infómorzsa a tisztán elektromos utódról. Mostanra megjelentek az első részletek az alapárról és a dizájnról, amelyről azt híresztelik, hogy egy korábbi Golf generációt láthatunk viszont elektromos hajtással.

Az Auto, Motor und Sport értesülései szerint az elektromos ID. Golf arányait és dizájnját tekintve a Golf IV-re fog hasonlítani. A német magazin szerint az olyan jellegzetességek, mint a széles C-oszlop, szintén megjelennek majd az új modellben. Az azonban nem teljesen világos, hogy a Golf negyedik generációjának arányai hogyan ültethetők át az elektromos korszakba. Az elektromos autók általában hosszabb tengelytávval és rövidebb túlnyúlásokkal rendelkeznek, mint a hasonló méretű belső égésű motoros járművek. Ez a tervezési különbség több helyet biztosít a tengelyek között az akkumulátornak, és az elektromos motorok kisebb helyigénye miatt az első rész is kompaktabb lehet. Emiatt a tisztán elektromos platformra épülő autók arányai jelentősen eltérnek a hagyományos modellekétől.

Az 1997 és 2006 között gyártott Volkswagen Golf IV 4,15 méter hosszú volt, tehát jóval rövidebb, mint a jelenlegi Golf VIII vagy az ID.3, amelyek mindketten körülbelül 4,28 méteresek. Az elektromos autók jobb helykihasználása miatt azonban egy 4,15 méter hosszú ID. Golf akár akkora belső teret is kínálhatna, mint egy 4,28 méteres Golf VIII. 

Az elektromos Golf utódja – amelynél még nem biztos, hogy megtartja az ID. jelölést a bemutatásakor – az új SSP platformra épül majd, és feltehetően ez lesz az első modell ezen az alapokon. Az Auto, Motor und Sport szerint a piaci bevezetés dátuma várhatóan 2029-ben lesz, ami összhangban áll a legfrissebb jelentésekkel. Pletykák szerint az elektromos Golf-ból legalább két változat készülhet. Az alapmodell várhatóan 33 000 euró körüli áron lesz elérhető, és legalább 400 kilométeres hatótávot kínál. Ezt a hatótávot „a mindennapi használat során” fogják elérni a tulajdonosok, nem pedig a WLTP szabvány szerint.

A drágább változatok esetében a VW körülbelül 600 kilométeres tényleges hatótávot tervez az elektromos Golf-hoz, és az akkumulátor töltése 10-ről 80 százalékra legfeljebb 15 percet vesz majd igénybe – írja az Auto, Motor und Sport.

Később, „jóval a piaci bemutató után”, várhatóan megjelenik az ID. Golf R is – azonban erre valószínűleg csak 2032 vagy 2033 körül kerül sor. Ez lenne az első R modell elektromos hajtással. A VW márka eddig elkerülte, hogy a belső égésű motoros modellek elnevezéseit használja elektromos autóihoz – ezért a legsportosabb ID. modellek GTX jelzéssel kerültek piacra, nem pedig GTI-vel. Ez a jövőben változni fog: egy ID.2 alapú GTI verziót már jóval korábban, várhatóan 2026 végén vagy 2027 elején bemutatnak, de ennek teljesítménye 200 lóerő alatt marad majd.

A szoftver és vezérlés terén a VW ígérete szerint az ID. Golf elsősorban megbízható lesz. „A Volkswagen sokat tanult a szoftverfejlesztésből. Sok területen még a versenyt is megelőztük, például az elektromos útvonaltervezőnk, a rendkívül gyors HMI és az egyszerűsített kezelési rendszer optimalizálásával” – mondta Kai Grünitz, a VW fejlesztési vezetője az Auto, Motor und Sportnak a Volkswagen Golf kapcsán.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!