A Xiaomi, mint az elektromos járművek piacának legújabb szereplője rekord gyorsan növelte termelési kapacitását, és a hatalmas kereslet miatt korábban érheti el a százezer darabos gyártási célját, mint azt eredetileg tervezte a kínai óriás.
A vártnál gyorsabb fejlesztést követően a Xiaomi 2023 végén dobta piacra az első teljesen elektromos autóját, ami az SU7 nevet kapta. Már a hivatalos bemutató után sejteni lehetett, hogy nagy jövő áll a Xiaomi előtt, hisz a premier utáni első 27 percben több mint ötvenezren fizettek be a kütyügyártó első elektromos autójára. Bár a Xiaomi eredetileg hatvanezer SU7 legyártását tervezte erre az évre, azonban a nagy kereslet miatt a fiatal autógyártó kénytelen volt növelni a termelést, hogy lépést tudjon tartani a megnövekedett vásárlói igényekkel.
A napokban Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója egy Webio-posztban tudatta, hogy az új gyártósorok elkészültek, és képes lesz megduplázni a 2024-re kitűzött eredeti gyártási célját a Xiaomi. Továbbá a kínai márka vezetői azt várják, hogy akár már november elején elérik a százezer legyártott SU7 elektromos autót – két hónappal a tervezett időpont előtt.
Mindez pedig ha sikerül a Xiaomi-nak, akkor hat hónap alatt akár 120 ezer SU7 elektromos autót is legyárthatnak, ami lenyűgöző teljesítmény egy újonc autógyártótól. Továbbá a vezérigazgató azt is elárulta, hogy a májusi gyártásindítást követően a Xiaomi jó úton halad ahhoz, hogy júliusban túllépje a havi tízezer darabos gyártási számát.
A Bloomberg májusi cikke szerint a Xiaomi már dolgozik a második elektromos autóján, ami egy kompakt SUV/crossover modell lesz. Nem meglepő módon a Xiaomi újdonsága a Tesla Model Y ellen szállna ringbe, mint mostanában szinte minden hasonló méretű elektromos autó. A Bloomberg cikke szerint egy, a témában illetékes informátor úgy tudja, hogy a Model Y már alaposan kivesézésre került a kínai gyártó által és pontosan tudják, hogy merre akarnak a saját modelljükkel elindulni. A gyártás már jövőre, vagyis 2025-ben beindulhat a pekingi jizsuangi elektromos autógyártó üzemben, a létesítmény kibővítése után.
A CnEVPost szerint a Xiaomi Automobile már 93 értékesítési bolttal, 57 szervizközponttal és 30 átadási központtal rendelkezik 31 kínai városban, de a vezérigazgató Jun szerint arra számítanak, hogy 2024 decemberére 220 értékesítési boltjuk, 135 szervizközpontjuk és 53 átadási központjuk lesz 59 városban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!