A G-osztály végre teljesen elektromos lesz. A Mercedes-Benz a hónap végén, a Pekingi Autószalonon mutatja be régóta várt elektromos G-osztályát.
Az elmúlt évtizedek popkultúrájának szempontjából a Mercedes-Benz G-osztály az egyik legikonikusabb terepjáró, melyet általában rosszfiúk, gengszterek vagy gazdag, befolyásos és ismert személyek használtak, érzékeltetve ezzel a saját, és a bizniszük presztízsének nagyságát. A Mercedes-Benz G-osztály vagy G-Wagen neve a terepjáró német megfelelőjéből, a Geländewagenből származik. A G-osztály gyártása 1979-ben, a 460-as sorozattal vette kezdetét. A tervezésnél a tartósság, az elérhetőség és a meredek szakaszokon is megbízható teljesítmény állt az előtérben.
Tekintve, hogy egy nagyon erős presztízsű autóról van szó, a Mercedes-Benz biztosra akart menni már a kezdetektől azzal kapcsolatban, hogy az elektromos változat is minden igényt kielégítő jármű lehessen. Ennek fényében először 2021-ben jelent meg infó arról, hogy lesz tisztán elektromos G-osztály, akkor egy tanulmányautó képében. Az idő telt, a mérnökök pedig erősen dolgoznak az ügyön, ám a végleges változatot még nem ismerjük. Ugyanez a helyzet az értékesítések indulásával is, ám amint arról beszámoltunk, a Mercedes-Benz várhatóan 2024-ben, vagy 2025-ben kezdi meg a teljesen elektromos Mercedes EQG piaci bevezetését. Azonban a munkálatok jól haladnak, hiszen tavaly év végén már aga Ola Källenius (Mercedes-Benz márkafőnök) prezentálta a Tank Turn néven ismert mutatványt:
Hogy a várva várt elektromos G-osztályból mikor szállítják majd ki az első darabot, az még jó kérdés, ahogyan az is, hogy pontosan mi lesz az autóban. Hírek szerint egy nagyon komoly akkukémiával megspékelt, nagyjából 100 kWh kapacitású akkupakkot várhatunk, illetve azt már a vállalat is felvállalta, hogy 28,7 és 30,3 kWh fogyasztást várhatunk a monstrumtól, 100 km-re vetítve. Ebből kiszámolható, hogy nagyjából 300 km hatótávot mindenképp tudni fog a típus, de kímélő haladással, ez még valószínűleg lejjebb is vihető majd. Az akkumulátor tömített, így lehetővé teszi a mély vízben való gázolást. A további szénszál-erősítésű polimer keverékrétegnek köszönhetően a burkolatnak minden körülmények között meg kell védenie az akkupakkot.
Az autó tömege a gyár szerint 3500 kg alatt fog maradni, így nem szükséges speciális jogosítványok beszerzése. Illetve a számtalan teszt mellett a híres Schoeckl pályát is alaposan megjárják majd a prototípussal, konkrétan 300 esetben fognak fel és le haladni a 4,8 km hosszúságú szakaszon. A legjobbat pedig a végére hagytam: a végleges formájú elektromos G-osztály április 24-én mutatkozik be a Pekingi Autószalonon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!