A Tesla elektromos pickupja napjaink egyik legtöbb ember által várt elektromos autója, így nem csoda, ha kiemelt figyelem övezi a típust és annak képességeit. A Cybertruck még nagyon friss a piacon és egyelőre nem is indultak meg a tömeges kiszállítások, ami egyébként kellemetlen karácsonyi ajándékként érkezhetett meg a Elon Musk homlokráncai közé.
De az év utolsó hónapjában már volt kivágott fenyőfával elakadó Cybertruck is, illetve ahogyan az szintén nemrég kiderült, a töltési karakterisztika sem a legacélosabb a mostani 400 Voltos Supercharger oszlopokon. Ez leginkább a Cybertruck 800 V-os rendszerének köszönhető, ami kívánja is ezt a szintet ahhoz, hogy a képességeit ezen a téren maximálisan kibontakoztathassa.
Ahogyan azt már megszokhattuk az elmúlt években, az elektromos autók esetében az egyetlen töltéssel megtehető hatótáv lett a legfontosabb adat, ahogyan a belsőégésű motoroknál a 100 km-re vetített fogyasztás. A Cybertruck esetében erről még nem nagyon volt szó, ám az Egyesült államokban nemrég ezt is próbára tették és csak szépíti a dolgot, hogy ezt magánszemélyek végezték el. A teszt az alábbi videóban is nyomon követhető:
A tesztben szereplő Cybertruck gyomrában a 123 kWh kapacitású akkupakk lapult és teljesen feltöltve indult meg az autópályán, fix 70 mérföldes sebességgel, ami 113 km/h-t jelent nekünk, akik a metrikus rendszert használjuk. Az így felkészített összkerekes Cybertruck végül 254 mérföldet, vagyis 409 km-t tett meg, mire leállt volna a lemerült akkupakk okán. A teszt során csak autópályán haladtak és nagyjából 8 Celsius-fok volt a kinti hőmérséklet.
Jelen állás szerint az alapmodellnek tekinthető, 1 motorral szerelt hátsókerekes kivitel gyári hatótávja 402 km (EPA), míg az összkerekesé 547 km (EPA). A brutális erőt mutató Cyberbeast esetében 515 km a vonatkozó adat az EPA mérés szerint. Így látható, hogy némileg elmarad a Cybertruck hatótávja a gyári adatokhoz képest.
Van azonban lehetőség egy úgynevezett hatótávnövelő beszerzésére is a Cybertruck esetében. Ez egy opcionális akkumulátorcsomag, ami a pickup platójának az egyharmadát foglalja el. A Tesla egyik alelnöke, Drew Baglino megerősítette, hogy ez egy „szerszámosláda méretű” akkumulátor, ami nagyjából ennyi helyet foglal el a 1897 literes platón.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!