A romániai profit.ro értesülései szerint a Dacia fontolgatja, hogy a Spring elektromos modell gyártásának egy részét Európába helyezze át. Ezzel a lépéssel a vállalat célja az, hogy mérsékelje a Kínából importált járművekre kivetett vámok okozta pénzügyi terheket, valamint hatékonyabban reagáljon az elektromos autók piacán tapasztalható egyre kiélezettebb versenyhelyzetre.
A szlovéniai Novo Mesto gyár lehetséges alternatívaként merült fel a Dacia számára, mivel a Renault már jelenleg is működtet itt gyártósorokat. Az autók összeszerelése úgynevezett SKD (Semicomplete Knocked Down) készletekből történhetne, ami azt jelenti, hogy a legfontosabb alkatrészeket továbbra is Kínából szállítanák, majd az európai üzemben fejeznék be az összeszerelést. Ez a megoldás nem csupán a vámterhek csökkentésében segítene, hanem lehetőséget kínálna arra is, hogy elkerüljék az Európában érvényben lévő kínai járművekre vonatkozó támogatási korlátozásokat.
A Renault Novo Mesto-i üzemében korábban olyan modellek készültek, mint a Clio és a Twingo – utóbbi elektromos változatban is –, valamint a Smart ForFour. A Spring gyártásának áthelyezése azonban nem valósulhatna meg azonnal, mivel a gyártósorokat jelentős módosításoknak kellene alávetni az új modellhez való alkalmazkodás érdekében.
Mindeközben a Daciának sürgős döntést kell hoznia a Spring jövőjéről, hiszen a modell kiemelkedő eladási számai eddig nagyban hozzájárultak a Renault csoport szigorú európai emissziós előírásainak teljesítéséhez. Az elektromos kisautók piacán egyre fokozódó verseny – például a Citroën e-C3 és a hamarosan érkező Fiat Panda EV megjelenése – további kihívásokat jelent, amelyekre a vállalatnak mielőbb reagálnia kell.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!