Kínai gyártók több mint 15 000 elektromos buszt exportáltak

0

2024-ben összesen 15 444 új energiaforrású (NEV) autóbuszt exportáltak Kínából, ami több mint 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az elektromos járművek piacához hasonlóan ebben a szegmensben is a BYD a vezető gyártó.

Kína kapcsán sokszor hajlamosak vagyunk csak az elektromos személyautókról beszélni, pedig az elektromos buszok is hatalmas üzleti lehetőséget tartogatnak a kínai gyártóknak. Tipikusan a BYD ennek kiváló ismerője. De nem csak a BYD gyárt elektromos buszokat Kínában, főleg nem olyanokat, amik exportra mennek. A ChinaBus kínai hírportál szerint tavaly több, mint 15 ezer darab elektromos buszt gyártottak le és terítettek szét a világ városaiban a kínai márkák.

Egészen pontosan 15 444 darabról beszélhetünk, ami 28,3 százalékkal több, mint amit 2023-ban fel tudott mutatni az ottani iparág. Ez az adat egyébként erősen gyűjtő jellegű, hiszen egyrészt minden jármű bele van számolva, amit busznak nevezhetünk, legyen szó egy nagyobb személyszállító furgontól kezdve az akár 3,5 méteres hosszt is meghaladó valódi buszokat. Illetve a riport NEV technológiás buszokról beszél, ami egy gyűjtőnév Kínában. Ebbe a kategóriába beletartoznak a tisztán elektromos (BEV), a plug-in hibrid (PHEV) és az üzemanyagcellás (FCEV) buszok is egyaránt. Exportpiacok vagy régiók szerint sincs különbség – így nem tudni, hol adták el a Kínából származó NEV-buszokat.

A legnagyobb termelő és exportáló a BYD volt tavaly Kínában. A BYD 2024-ben 3582 darab NEV-kategóriás elektromos buszt tudott Kínán kívülre szállítani, egyben a BYD az egyetlen gyártó, amely 3000 feletti darabszámmal büszkélkedhet. A China Bus hangsúlyozza, hogy a BYD 2024 eleje óta folyamatosan vezeti a NEV-buszok exportstatisztikáit, miközben a havi eladási adatok csúcsa – Kínát is beleértve – folyamatosan változott.

A BYD mögött a Yutong Bus 2700 járművel, majd a Higer Bus 1897 darabbal végzett a második és harmadik helyen az exportstatisztikában. A Yutong 2024-ben 84,5 százalékkal, a Higer Bus 49,1 százalékkal tudta növelni külföldi eladásait. Ez elég volt ahhoz, hogy a negyedik helyről a harmadik helyre lépjenek fel a tavalyi év során.

Nem valószínű azonban, hogy ez a trió a csúcson marad: az elemzés szerint a Dongfeng Special Automobile és a CRRC Electric Vehicle növekedési üteme lényegesen magasabb, 525, illetve 366 százalék. Van tehát bőven mocorgás az elektromos buszok piacán, már ami a gyártók versengését illeti, ennek eredménye pedig remélhetőleg minél több olyan busz, aminek nincs helyi káros-anyag kibocsájtása.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!