Most már biztos, hogy Kínán kívül is árulni fogja e-autóit a Xiaomi

0

Úgy tűnik, hogy a technológiai vállalat, a Xiaomi a jövőben nemcsak a kínai piacon, hanem nemzetközi szinten is kínálni szeretné elektromos autóit. Kezdetben kisebb léptékben tervezik az elektromos autók bevezetését, hogy tesztelhessék a piac reakcióit és felkészüljenek egy nagyobb léptékű terjeszkedésre.

A kínai Xiaomi is egy tipikus kínai sikertörténet, amit talán hasonlónak tarthatnánk a BYD esetéhez. Néhány év alatt egy alig ismert kínai belpiacos márkanév addig jutott, hogy szinte a világon mindenhol hallották már az e-autói nevét. A Xiaomi eddig leginkább konzumer elektronikai eszközökkel és elektromos rollerekkel lett ismert, ám pár éve bejelentették, hogy beszállnak az autóbizniszbe, saját gyártású és tervezésű elektromos autókkal.

Nagyjából egy évvel ezelőtt, 2023 december utolsó napjaiban dobta le aztán a Xiaomi a bombát a terepre és mutatta be a SU7 elektromos szedánját. A Xiaomi SU7 4997/1963/1455 mm-es méretekkel (hossz, szélesség, magasság) és 3000 mm-es tengelytávval debütált. Az autóba a CATL akkucellái kerülnek, összesen 101 kWh kapacitással. Idén ősszel aztán érkeztek az első kézzelfogható bizonyítékok arra, hogy a márka már reszelgeti a második elektromos modelljét. December elején aztán meg is mutatta a Xiaomi, hogy min dolgozik, ami egy SUV és a Xiaomi YU7 nevet kapta.

Ezek nagyon jó dolgok, ám eddig minden hír csak arról szólt, hogy a Xiaomi megelégszik egyelőre a kínai piac teljesítményével és nem terveznek külföld felé terjeszkedni. Mint a 36Kr portál több forrásra hivatkozva beszámol róla, a Xiaomi már tervezgetheti a külföldi nyitást. A cikk szerint ez egy olyan osztály felállítását jelentheti, ami kifejezetten ezen törekvéseket készítené elő a megvalósításra. Olyan  területeken hoznának létre pozíciókat, mint a piackutatás, a projektmenedzsment és az értékesítés utáni ügyfélkapcsolatok ápolása. A bennfentesek azt mondták a 36Kr lapnak, hogy a csapat megalakulása után a Xiaomi több tengerentúli régióban is kis léptékű járműértékesítést fog végezni, hogy tesztelje a piaci reakciókat és felkészüljön a nagyszabású terjeszkedésre. A terjeszkedés első és második hullámának lehetséges menetrendjét és a lehetséges piacokat azonban nem említik.

Ez Európát is érintheti. A Xiaomi a nyáron bemutatta első elektromos autójának, az SU7 szedánnak két példányát Franciaországban a párizsi múzeumi negyedben rendezett kiállítás keretében. Az esemény margójára a Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun egy kifejezett kérdésre azt válaszolta, a cél az, hogy „2030 előtt Xiaomi márkájú autókat értékesítsenek Európában”.

Arra azonban nincs kifejezett információ, hogy Franciaország vagy Európa része a jelenlegi terveknek. A kínai iparági szakértők úgy vélik, hogy a Xiaomi általában jó helyzetben van a külföldi bevezetéshez, mivel a vállalat már rendelkezik értékesítési struktúrákkal, magas szintű márkaismertséggel (ellentétben például az Xpenggel, vagy a Nio-val), valamint tapasztalattal rendelkezik az európai ügyfelekkel és hatóságokkal való kapcsolattartásban, valamint a lokalizációban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!