Dupláz a Tesla, jönnek az 500 kW-os töltők

0

Elsőre kissé szokatlannak tűnhet: a Tesla bemutatta V4 Supercharger töltőinek új vezérlőszekrényeit. Az új technológia azonban jelentősen gyorsabb töltést tesz lehetővé, akár 500 kW-os csúcsteljesítménnyel – a Semi elektromos teherautó pedig még több mint egy megawattal is tölthető. A Tesla azonban további előnyöket is lát a fejlesztésben.

A Tesla Supercharger töltők több kiváló dologgal is jellemezhetőek. Ezek között talán első helyen szerepel a töltők kiváló elhelyezése, de említhetném a megbízható és egyszerű működést. Továbbá az adott korszakban az elérhető DC töltési teljesítményeket is, amiből a Superchargerek mindig a jobban számító értékeket hozták. Így van ez a már negyedik generációs oszlopok esetében is, melyek esetében a Tesla ismét emelte a tétet.

Az első V4-es SuC állomás érdekes módon nem Amerikában, hanem itt nálunk, Európában épült meg, Hollandiában (Harderwijk).  A V4-es generációt többek között a magasabb töltőoszlopok és a hosszabb töltőkábel jellemzi. A hosszabb kábel pedig megkönnyíti a külső gyártók elektromos autóinak a töltését, de az ilyen oszlopok közelében kiépített fizetési terminálok is a nem-Teslák számára készült kizárólag, hiszen a Tesla járművei esetében még egyszerűbben és gyorsabban történik a vételezett energia árának kiegyenlítése.

A V3 Superchargerekhez hasonlóan azonban a maximális töltési teljesítmény 250 kW maradt. Az ok egyszerű: a V4 oszlopokat még a V3-hoz tervezett kapcsolószekrények szolgálják ki. A szűk keresztmetszet tehát nem a töltő, hanem a háttérben lévő vezérlőszekrény volt eddig. Azonban eddig tartott a „szegényes” teljesítmény, hiszen a Tesla több közösségi oldalon, többek között a LinkedIn-en és az X-en is bejelentette, hogy érkezik a direkt V4-hez tervezett kapcsolószekrény, aminek révén már 500 kW lesz a felső határ.

Ehhez persze tudni kell, hogy hiába a nagy töltési teljesítmény, a csatlakoztatott autónak is tudnia kell fogadni a maximális teljesítményt, ami jelenleg csak a 800V-os Cybertruck esetében lesz elérhető, itt nagyjából 30 százalékkal csökken majd a töltőn lógás ideje.

A Model 3, Y, S és X autók esetében továbbra is 250 kW a felső határ, amivel az autók tölthetők. Az elérhető előnyök mellett van az a tény is, hogy az új V4-es kapcsolószekrény már egyszerre 8 oszlopot képes kiszolgálni (a V3 esetében ez 4 oszlop), így a V4 SuC állomások kedvezőbb költséggel és kisebb infrastrukturális beruházással megépíthetők.

Továbbá, ha most tervezel Teslát vásárolni, akkor az ajánló kódunk segítségével (katt ide) 180 ezer forinttal olcsóbban is hozzájuthatsz álmaid e-autójához.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!