BYD: öt éven belül széles körben elterjedhet a szilárdtest akkumulátor

0

Az elektromos járművek akkumulátortechnológiájának „szent grálja” a vártnál hamarabb megérkezhet, hosszabb hatótávot és gyorsabb töltést ígérve. Lian Yubo, a BYD vezető tudósa és mérnöke szerint a szilárdtest akkumulátorok öt éven belül széles körben elterjedhetnek.

Ha szóba kerül az akkugyártás, bizonyára mindenkinek az első és legnagyobb akkugyártó neve ugrik be globálisan, ami a kínai CATL. Ezzel nincs is így probléma, azt azonban már nem biztos, hogy minden érdeklődő tudja, hogy a második helyre kitartó munkával felkúszott az elmúlt években a BYD. Jelenleg a világ akkugyártásának a 15,8 százalékát adja a BYD. Éppen ezért, ha a BYD is azt mondja, hogy már közel a szilárdtest akkumulátorok érkezése, érdemes elhinni nekik, hogy tudják miről beszélnek.

A kínai 2024 World New Energy Congress nevű rendezvényen szólalt meg Lian Yubo, aki a BYD-nél vezető a kutatási és fejlesztési részlegek esetében. Lian kifejtette, hogy az akkumulátortechnológia fejlődésével öt éven belül fokozatosan elterjed a közepes és alacsonyabb árfekvésű elektromos autókban is a szilárdtest akkumulátor. „A BYD nagy erőkkel dolgozik a szilárdtest-alapú elektromos járművek akkumulátorain.”– tette hozzá Lian. A magas gyártási költségek és a bonyolult integráció azonban továbbra is kihívást jelent. A pénteki konferencia volt az első alkalom, hogy a BYD vezetői nyilvánosan megvitatták az új technológiát.

A BYD jelenleg az LFP akkucellák fejlesztésére és gyártásra koncentrál, azonban Yubo szerint az itt felhalmozott tapasztalat és tudás átszivárog majd a szilárdtest akkuk fejlesztésébe is. Éppen ezért mondja reálisnak azt, hogy a következő öt évben fog nagyobb arányban is felbukkanni az új technológia. Ezzel párhuzamosan pedig az LFP is velünk marad, hiszen ennek a technológiának is megvan a maga szegmense, ami a jövőben sem fog változni.

De nem csak a BYD az, ahol foglalkoznak a témával, természetesen a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL is aktívan foglalkozik a témával. A CATL szerint 2027-ben már egy kisebb, de mégis jelentős mértékű elterjedés várható, első körben a drágább e-autók esetében. A vállalat szerint a magas termelési költségek fogják a legnagyobb gondot jelenteni az első években. De ott van még a szintén kínai NIO autógyártó is, akik szintén nagy erőkkel építik be a technológiát autóikba, ezzel is segítve annak terjedését és így végül az olcsóbbá válását.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!