A Northvolt leépítéseket jelentett be Svédországban. Az akkumulátorcellákat gyártó vállalat három telephelyén mintegy 1600 dolgozót bocsát el. Nemzetközi szinten is a munkahelyek 20%-át megszüntetik. Emellett felfüggesztik a Skellefteå-i gyár bővítését is.
Ha elektromos autókhoz való akkugyártásról beszélünk, szinten mindenki rögtön Kínára, vagy éppen a kínai üzemekre gondol. Ez persze érthető, hiszen a kínai vállalatok uralják ezt a piacot, azonban vannak európai törekvések is. Éppen ezért kellemetlen az ilyen vállalatok nehéz helyzetéről írni, hiszen európaiként nem könnyű azt látni, hogy megszorító intézkedéseket kell bevezetni, ami végül munkahelyek megszűnéséhez vezet.
A svéd Northvolt pontosan egy ilyen európai cég, akik a kezdetek óta arra törekszenek, hogy Európában is lehetséges legyen a valóban környezettudatos akkugyártás, itteni munkaerővel és persze itteni pénzmozgásokkal. A Northvolt az elmúlt pár évben igen sokat tett hozzák az akkuipar fejlődéséhez, hiszen többek között nekik köszönhetjük a világ jelenlegi legzöldebb gyártású akkucelláját, vagy éppen a 100 százalékban újrahasznosított alapanyagokból készült akkumulátorát.
Tehát elmondható, hogy a Northvolt a valóban minőségi és fenntartható akkugyártás egyik úttörője, ám az Európában már hónapok óta tartó autóipari vergődés sajnos őket is utolérte. Tény, hogy a kontinens értékesítései (nem csak az elektromos autóké) eléggé alacsony szinten van, az emberek nem vesznek elég új autót. Az e-autók esetében ez különösen fájdalmas, hiszen sok gyártó ennek hatására visszavett kitűzött céljaiból ezen a téren és mára már többek között a rendíthetetlen német monolit, a Volkswagen is komoly üzembezárásokra, költségcsökkentésekre kényszerül. Ha pedig nincs eladott e-autó, akkor akkuból sem kell olyan sok, aminek eredményeként a Northvolt esetében is következmények lettek.
A cég új bejelentése szerint körülbelül 1600 munkahelyet szüntetnek meg Svédországban – 1000-et Skellefteåban, 400-at Västeråsban és 200-at Stockholmba. A jelenlegi válságból való kilábalás érdekében a Northvolt szerint a svédországi munkaerő 25 százalékát, globálisan pedig 20 százalékát kell leépíteni. Minden elbocsátás a szakszervezeti tárgyalások tárgyát képezi. Ennek eredményeként a vállalat újra gondolja a jövőbeni terveit is. Míg korábban a skellefteåi Northvolt Ett cellagyár gyors bővítéséről volt szó, a Northvolt most a kezdeti 16 GWh realizálására kíván szorítkozni. A társaság a tervezett 30 GWh-s bővítést felfüggeszti. A västeråsi Northvolt Labs K+F központ bővítése és programjai szintén visszafogott üzemre kapcsolnak. Ezzel párhuzamosan a stockholmi közigazgatás is leépül. A dolgon az sem segít, hogy a BMW a nyáron visszamondta a 2 milliárd eurós megrendelését.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!