A Peugeot kínálatának egyik legfontosabb tagja a 208-as. A modell jelentőségét piaci sikere is igazolja, hiszen 2019-es bemutatása óta folyamatosan az érdeklődés középpontjában áll, s már az első alig több mint három év alatt is egymillió példány kelt el belőle. Sőt, 2022-ben egész Európában a Peugeot 208 volt a legkelendőbb típus – nem kis részben annak is köszönhetően, hogy elektromos változata, az e-208 is nagyon sikeresnek bizonyult.
Az e-208 népszerűsége távolról sem véletlen, hiszen a Peugeot piacvezetőnek mondhatja magát az elektromos autók B szegmensében (kiskategória), illetve a könnyű haszonjárművek mezőnyében. Az e-208 eddig több mint 110 ezer példányban kelt el, saját kategóriájában listavezető modell.
A Peugeot azonban nem ül a babérjain, hiszen az e-208-as 2019-es piaci bevezetése óta folyamatosan továbbfejleszti a kis elektromos autó hajtásláncát, illetve kényelmi és biztonsági rendszereit, valamint frissíti formatervét.
Először 2021-ben optimalizálták az e-208 teljesítményét; ekkor a hatótávolság 6,5 %-kal, azaz mintegy 22 km-rel lett hosszabb. Ennél is jelentősebb a legújabb változtatások hatása. Az e-208 aktuális, már kapható változata nagyobb testvére, az e-308 technológiáját kapja meg. Így a várható homologizált fogyasztás 12 kWh lesz 100 kilométerenként, miközben a villanymotor teljesítménye 136-ról 156 lóerőre nő. Mivel az új e-208 51 kWh-os akkumulátort kap (ebből 48,1 kWh óra használható) ideális körülmények között akár 400 km fölötti hatótávolsággal is lehet számolni.
Ez jelentős javulás a 2021-es frissítéshez képest is, hiszen a hatótáv így több mint 10%-kal, körülbelül 38-km-rel lett nagyobb, miközben a teljesítmény is javult 15%-ot. Az e-208 sokkal élénkebb menetteljesítményeinek alapja a nagy, 260 Nm-es nyomaték. Így a kis Peugeot még nagyobb vezetési élményt nyújt, hiszen lelkesítő a dinamizmusa, ugyanakkor nincs zaj, nincs vibráció, nincsenek a gyorsulást megszakító váltások és természetesen nincsen emisszió sem.
Az új elektromos hajtáslánc mellett a Peugeot mérnökei számos olyan megoldást alkalmaztak az új e-208-ban, amelyek fokozzák az energiafelhasználás hatékonyságát. Az új akkumulátor például már 400 voltos üzemi feszültséggel működik, ami gyorsabb tölthetőséget és hosszabb élettartamot jelent. A hőszivattyú is hatékonyabban dolgozik, hiszen a szélvédő tetején elhelyezett páratartalom-érzékelő jelei alapján a lehető legkevesebb áramot felhasználva képes hűteni vagy fűteni az utasteret.
Ami pedig az akkucsomag újratöltését illeti, a Peugeot e-208-ashoz kétféle töltő kapható. A 7,4 vagy a 11 kW-os töltővel néhány óra alatt akár otthon is feltölthető az autó 80%-ig. De 100 kW-os nyilvános töltőről az e-208 elektromos rendszere gyorstöltéssel akár 25 perc alatt is elérheti a 80%-os töltöttséget, vagy fél óra alatt körülbelül 250 km-re elegendő áramot vehet fel az autó.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!