Bár a Toyota amerikai főnöke, Ted Ogawa elismerte, hogy jócskán a Tesla mögött kullognak, azonban úgy gondolják, hogy a Toyota „utoléri” ezen elektromos autógyártókat és az új technológiákat.
Az elektromos autós híreket ismerők számára nem újdonság, ha azt mondom, hogy a Toyota nem igazán töri össze magát a tisztán elektromos autók fejlesztése és gyártása terén. Miért is tennék, hiszen évek óta meg vannak győződve arról, hogy a tisztán elektromos autók ideje még nem jött el, ehelyett a benzinmotorral párosított elektromos meghajtás, vagyis az enyhe hibridek népszerűsítése volt számukra a cél. Az elmúlt pár hónapban tapasztalt visszaesés a BEV, vagyis a tisztán elektromos autók piacán csak tetézte a Toyota harsány kuncogását, hiszen „mi megmondtuk előre”. Az Egyesült Államokban tavaly eladott több mint 2,2 millió Toyota járműből mindössze 9329 volt teljesen elektromos, vagyis kevesebb, mint fél százalék.
Azonban azt a japán gyártó is elismeri, hogy végső soron a tisztán elektromos meghajtás lesz a jövő, így ha vonakodva is, de azért készül erre az időszakra a Toyota is. Erről beszélt nemrég a Toyota amerikai főnöke, Ted Ogawa az Automotive News magazinnak adott interjújában. Ebben elismerte azt a tényt, miszerint a Toyota a legnagyobb lemaradók közé tartozik a teljesen elektromos járművekre való átállásban. Az első BEV modelljük, a bZ4X egyesült államokbeli piacra dobása után a Toyota nem tudott teret hódítani a piacon. A trend idén is folytatódott, márciusig mindössze 1897 bZ4X modellt adtak el. Ez kevesebb, mint 0,4%-a az első negyedévben eladott több mint 486 000 Toyota járműnek.
Ogawa szerint a Toyota az elektromos járművek iránti vásárlói keresletet figyeli, nem pedig az előírásokat. Azt azonban a Toyota is látta, hogy reagálniuk kell a tisztán elektromos modell hiánya miatti kritikákra. Továbbá a vezető szerint az elmúlt két évben erős belső folyamatok indultak el a tisztán elektromos modellek piacra dobása terén, ezek révén pedig a Toyota képes lesz ezen a téren utolérni a riválisait.
Példának említette Ogawa azt az új gyárat is, amit dedikáltan az ilyen meghajtású Toyotáknak épít a vállalat. Az új „BEV Factory” számos új, a Toyota számára eddig nem ismert technológiát tartalmaz majd. A cég tavaly mutatta be következő generációs elektromos járművek gyártósorát, ahol többek között a Tesla által is használt öntési eljárásokat honosítanák meg.
A Toyota tavaly nyáron új elektromos autóakkumulátor-terveket is bemutatott, köztük két következő generációs akkumulátort, amely 2027-ig várható. Az első „Performance” akkumulátor az ígéretek szerint több mint 800 km-es hatótávolságú lesz, miközben 20 százalékkal csökkenti a költségeket a bZ4X-hez képest.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!