Nevetségesen alacsony árat párosított a BYD a Seagull e-autójához

0

A BYD legolcsóbb, tisztán elektromos városi autója még megfizethetőbbé vált. A BYD Seagull EV Honor Edition ára 9700 dollárról (69 800 jüan) indul, ami 5%-kal olcsóbb, mint az előző modell.

Nem vitás, hogy az idei év végre valóban azon elektromos autókról fog szólni, melyek ára már jóval közelebb áll a mai értelemben vett elérhető árú belsőégésű autókéhoz. Hazánkban ma 5-6 millió forint környékétől lehet hazavinni egy kisautót, amiben belsőégésű motor van. Ebben az ársávban jellemzően a Hyundai i10, vagy éppen a Toyota Aygo modelljeit nézegethetjük.

Azonban idén várhatóan ez a szegmens nagyot fog menni, elég csak megnézni, hogy a kínai gyártók mire készülnek. Illetve az európai gyártók is feleszméltek, és nagy erővel indulnak neki ennek az útnak. Európa első fecskéje, a Renault 5 e-tech a napokban mutatkozott be, ami hatalmas sikerek előtt áll. Ezek az autók jellemzően a 25 000 eurós ársávot célozzák meg, ami 400 forintos euróval számolva nagyjából tízmillió forintot jelentene.

Viszont a kínai BYD az idén már többször is kijelentette, hogy erre az évre a kitűzött céljuk az elektromos modellek árának egy szintre csökkentése a belsőégésű autók áraihoz. Sajnos egyelőre csak Kínában harcol ennek elérése érdekében a BYD, de nagy eséllyel – reméljük – az európai árazásban is meg fog hamarosan jelenni az eredmény. Ennek fényében a legnépszerűbb modelljük, a BYD Qin Plus EV Honor Edition árát vitték le mellbevágóan alacsonyra, de az itthon Atto 3 SUV-ként ismert modell árát is csökkentette 16 500 dollár környékére a kínai óriás.

Tehát a BYD tisztán elektromos szedánja és egyik SUV-ja is igen komoly árcsökkentést tudhat maga mögött a kínai piacon. Most pedig a Seagull Honor Edition (úgy tűnik ezen modellek feladata lesz az árak leszorítása) árát vágta meg a BYD. A Seagullt a bevezetőben is említett kisméretű városi kategória nyeli el, melyhez egy pofátlanul olcsó árazást sikerült kitalálnia a BYD-nek: 69 800 jüan, vagyis nagyjából 9700 dollár. Ez nagyjából 3,7 millió forint, ami a szintén bevezetőben említett 10 milliós árszinthez képest nevetségesen alacsony.

A megújult Seagull 3 felszereltségi szinten vihető haza (Active, Free, Flying). Az első két szinten 30,08 kWh, míg a legmagasabb szinten 38,88 kWh akkumulátorkapacitás várja a vevőket. Előbbivel 305, utóbbival 405 km az elméleti CLTC hatótáv. Az alapárak pedig rendre: 9700, 10 500 és 12 000 dollár.

Az utastérben 10,1 hüvelykes forgatható központi információs és szórakoztató rendszer található, míg a DiLink intelligens hálózati kapcsolat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy távolról interakcióba lépjenek a járművel. A új Seagull 30 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra és Kínában a helyiek „Lamorghini mini”-nek hívják, mert a Lamborghini korábbi tervezője, Wolfgang Egger vezette a Seagull projektet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!