Jön a ChatGPT a Volkswagen autóiba

0

A személyautók fedélzeti szoftvere (Infotaintment) az elmúlt években jócskán túlnőtt a zenelejátszási funkciók és menetdinamikai adatok megjelenítésén. Ma már egy ilyen szoftver gyakorlatilag az autó lelke, különösen igaz ez az elektromos autók esetében. Ebben a témakörben a német Volkswagen Csoport márkáinak, pontosabban az ezen autókhoz szükséges szoftvert készítő osztálynak (CARIAD) többször is meggyűlt a baja.

Ez igazán az ID.3 érkezésekor csúcsosodott ki, ami azért volt kritikus, mert ez volt a Volkswagen első olyan tisztán elektromos autója, amit az alapoktól elektromosnak terveztek a mérnökök és nem egy belsőégésű modellt farigcsáltak át elektromosra. A vállalat anno a Bogár és a Golf érdemeihez hasonlította az ID.3-at. Az ID.3-mal pedig megszületett a késedelem és a félkész szoftveres háttér okozta problémahalmaz is.

Azóta persze a vállalat többszörösen is ledolgozta a lemaradást, ám ez az elektromos autók esetében jellemzően a MEB platformú autók esetében igaz. Majd a közeljövő univerzális padlólemezének szoftveres hátterével megint bajba került az illetékes részleg, ami miatt komoly átszervezéseket kellett már eszközölnie a Volkswagen igazgatótanácsnak.

Azonban mint említettem, a MEB-hez kötődő szoftveres háttér már rendeződött és ma már a kényelmi funkciók fejlesztése is előtérbe kerülhet. Így juthattunk el odáig, hogy a Volkswagen az autóiparban elsőként fogja integrálni a mesterséges intelligenciát autói fedélzeti rendszerében. A hivatalos sajtóanyag értelmében a belsőégésű és az elektromos modellek szoftverében is megjelenik hamarosan a ChatGTP, aminek integrálásban a Cerence Chat Pro vállalat lesz a VW segítségére.

A Volkswagen mindig is demokratizálta a technológiát, és tette sokak számára elérhetővé. Ez egyszerűen beleivódott a DNS-ünkbe. Ennek eredményeként most mi vagyunk ismét az első olyan gyártó, ami ezt az innovatív technológiát a kompakt szegmenstől felfelé a járművek alapfelszereltségévé teszik. A ChatGPT zökkenőmentes integrációjának és a partnerünkkel, a Cerence-szel való szoros együttműködésnek köszönhetően többletértéket és közvetlen hozzáférést kínálunk járművezetőinknek az AI-alapú kutatóeszközhöz. Ez is hangsúlyozza új termékeink innovatív erejét.

Az AI 2024 második negyedévében már megérkezhet, elsőként az alábbi modellekbe: ID.7, ID.5, ID.4, ID.3, Tiguan, Passat és a Golf. Mint látható, a VW nem csak az elektromos modellek privilégiumának tekinti az AI integrálását, aminek sok tulajdonos örülhet majd. A tervek szerint az AI beépül a szoftverbe, a „Hello IDA” parancs szokásos kiadásával leadott hangutasítások már ezen technológia segítségével kerülnek kiértékelésre, a kellő frissítés telepítése után.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!